Jump to content

Søker erfaring fra Ramin båter


ET

Recommended Posts

Ser nå etter en større båt, og Ramin seiler opp som en av favorittene.

Er det noen som har erfaring med Ramin Skagerrak 800, 785 eller 26 Classic, med akterkabin?

 

Er litt bekymret med tanke på oppførsel i sjøen under forskjellige forhold pga den forholdsvis høye farten disse skrogene kan oppnå, men er også interessert i tips om funksjonaliteten ombord.

 

Vi er en familie på fem som gjerne vil ha akterkabin uten at dette går for mye på bekostning av uteplassen. Det ser så langt ut som om at Ramin har størst uteplass, dvs minst akterkabin "over dekk". Det er slik vil vil ha det, siden vi prioriterer uteplassen fremfor akterkabinen.

 

Gode råd og anbefalinger mottas med stor takk! :cheers:

 

Mvh

ET

Link to post
Share on other sites

Hei!

Har akkurat kommet til brygga på jobben etter å ha hentet en Ramin 26 Classic i forbindelse med "Båter i Sjøen" 2005. Jeg har da kjørt båten fra Drammen til Bunnefjorden. Dette er båten som ble testet i Autofil, og den skal vises fram på årets messe. Ønsker du en visning / prøvetur så ta kontakt! Marine Teknikk på Nesset Båtcenter er hovedforhandler for Ramin i Norge. http://www.marineteknikk.no Forøvrig var det en flott tur, men bølgene var aldri høyere enn 1,5m syd for Tofte. Helt uproblematisk å kjøre i 18-20 knop. Regner med at dette innlegget oppfattes som informasjon, og ikke reklame!

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

hei

 

Min far eier en Ramin 785 med akterkabin, og han har hatt den siden 1987.

Jeg har brukt den en god del og synes det er en bra båt.

Båten går fint i sjøen, kan vel sammenlignes med polar 770 tenker jeg.

 

Det er godt med stueplass om bord, til og med stuerom under bordet i salongen,

noe som ofte blir brukt som en vinkjeller. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...