Jump to content

Mariner 50hk 4takter 2000 modell, fusker...

Hallaise

Recommended Posts

Var ute på min første tur med båten. Den gikk som den skulle helt til jeg slakket opp gassen og bare lå i ro på tomgang. Etter på ville den ikke gå orntlig. Går som normalt opp til 2000 omdreininger, men begynner å vibrere med mere turtall. Motoren bare «harker og rister» med mere en 2000 omdreininger og vil ikke øke farten. Har byttet bensinfilter, men det hjalp ikke. Virker som den ikke får nok drivstoff. 

Noen som vet hva problemer kan være ????

Redigert av Hallaise
Feil i spm (see edit history)
  • 2 uker senere...

Var ute å gikk med båten for 2 dager siden. Alt virket som det skulle, gikk med 5000 omdreininger i lengre tid. Når jeg da stoppet og lå på tomgang en stund, fikk jeg samme problemet igjen med max 2000 omdreininger og tilførsel problemer. Prøvde å pumpe med «pumpen/ blæra» men ingen forskjell. Etter å ha gått på under 2000 omdreininger over en lengre periode, fungerte alt som det skulle igjen. Opplevde samme problemet på nytt etter å ha gått 20 min igjen. Samme prosedyre, gikk på 2000 omdreininger en periode, så virker alt igjen. 

Vært å prøvd i dag, samme problem. Men stopper jeg motoren og starter igjen etter noen sekunder, så går den igjen som normalt i 30- 45 sek.....  Noen som har et forslag hva jeg kan gjøre ? Skal prøve å få tak i ny bensinslange, men vet ikke om det vil hjelpe

2000 omdreininger er en vanlig grenseverdi for motorstyringer.

Sjekk med instusjonsboka om den motor har noen alarmnivåer.

Det kan være lavt oljetrykk, kjølevannstemp, vanntrykk f eks

Kan jo være en coil som er sliten også... 

Du kan vurdere om det er trygt å ta av motordeksel når feilen oppstår og ta av en og en plugghette for å se om du bare mister en sylinder eller om det er en elektronisk begrensning. Bruk vest om du velger å prøve.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...