Jump to content

Seilbåt og fenderholder?


pero

Recommended Posts

Grubler og tenker på hvordan plassen ombord skal kunne utnyttes til fulle. Har en 26 fot seilbåt, og med familien på tur må vi tenke på hvordan vi skal få stuet unna alt mulig uten at det går ut over køyer osv. Samtidig vil vi gjerne ha tilgang til dreggliner, fortøyninger osv. Vi har pleid å legge fenderne i cockpitbenkene, men da går det nettopp ut over tilgangen til fortøyning osv. Grillen vi trenger ligger selvsagt også under alle (eh.. 4 stk + kule :crazy: ) fenderne.

 

Så til saken; fenderholdere på seilbåt..? Dette er jo vanlig på motorbåter, og til dels også på motorseilere, men på seilbåter er det sjeldent. (mener jeg i alle fall) Er det grunner til dette? Utover at de åpenbart ikke kan festes forut eller midtskips i veien for seil og seilføring.. Men på pulpit helt akter vil ikke dette være noe problem utover det estetiske. (tror jeg) Noen synspunkter, eller tips om andre oppbevaringsalternativer?

 

Pero.

Link to post
Share on other sites

Hm.. Fenderholdere i seilduk var kanskje et alternativ? Er dette mye brukt i Skottland? .......... Noen som har noe tilsvarende?

<{POST_SNAPBACK}>

Gjerne ikke så mye brukt, men kan sikkert presses flat når du bruker fendrene ... Jeg har kun sett et par båter med fenderholdere i seilduk... En må jo legge inn drenering uansett....

 

Når det gjelder tilsvarende, så er vel disse......

 

Bilde

 

fra Gaelforce mer vanlige på utsiden av rekka bak ... pushpit....... (fender basket)

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...