pero Startet 29.August.2005 Link til dette innlegget Startet 29.August.2005 Grubler og tenker på hvordan plassen ombord skal kunne utnyttes til fulle. Har en 26 fot seilbåt, og med familien på tur må vi tenke på hvordan vi skal få stuet unna alt mulig uten at det går ut over køyer osv. Samtidig vil vi gjerne ha tilgang til dreggliner, fortøyninger osv. Vi har pleid å legge fenderne i cockpitbenkene, men da går det nettopp ut over tilgangen til fortøyning osv. Grillen vi trenger ligger selvsagt også under alle (eh.. 4 stk + kule ) fenderne. Så til saken; fenderholdere på seilbåt..? Dette er jo vanlig på motorbåter, og til dels også på motorseilere, men på seilbåter er det sjeldent. (mener jeg i alle fall) Er det grunner til dette? Utover at de åpenbart ikke kan festes forut eller midtskips i veien for seil og seilføring.. Men på pulpit helt akter vil ikke dette være noe problem utover det estetiske. (tror jeg) Noen synspunkter, eller tips om andre oppbevaringsalternativer? Pero. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Har du vurdert å ha fendrene i ankerbrønnen? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Krapyl Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Tja, har god spredningsfaktor på fendrene. Et par i kjettingkassa. Fire-fem stykker i benken, og et par kulefendere på hekken. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
pete Svart 29.August.2005 Link til dette innlegget Svart 29.August.2005 Fenderholder kan sikkert brukes, men jeg har hengt opp alle på hekken. Der er de ute av veien, og lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 30.August.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Hm.. Fenderholdere i seilduk var kanskje et alternativ? Er dette mye brukt i Skottland? Kan kanskje lage lommer på utsiden av sjalusiduken vi har på rekka. Noen som har noe tilsvarende? Pero. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Hm.. Fenderholdere i seilduk var kanskje et alternativ? Er dette mye brukt i Skottland? .......... Noen som har noe tilsvarende? <{POST_SNAPBACK}> Gjerne ikke så mye brukt, men kan sikkert presses flat når du bruker fendrene ... Jeg har kun sett et par båter med fenderholdere i seilduk... En må jo legge inn drenering uansett.... Når det gjelder tilsvarende, så er vel disse...... fra Gaelforce mer vanlige på utsiden av rekka bak ... pushpit....... (fender basket) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Player 311 Svart 30.August.2005 Link til dette innlegget Svart 30.August.2005 Jeg har to dobble fenderholdere montert på utsiden av pushpiten. En på hver side så langt ut som mulig da er de ikke i veien for stigen, slepetau etc.. Lett tilgjengelig når jeg er alene, og ser ikke så veldig rotete ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.