Jump to content

Teleflex ror


Frøken Fryd

Recommended Posts

Heisann, har ett aldri så liten utfordring. Da forrige eier har laget noen flotte huller til brakketten sin på styrekonsollet har jeg bestemt meg for å erstatte hele boksen med nytt materiale.

Utfordingen jeg har møtt på er demontering av roret, legger ved ett bilde:

Bilde

Styringen er av typen Teleflex, det sorte dekselet i midten er fjernet, det samme med mutteren og skiven som sitter på rorstangen. Men roret sitter akkurat like bom fast, er det ett triks-i-ludo her som jeg ikke vet om? :crazy:

Link to post
Share on other sites

Akselen er i aluminium , og rattnavet kan ofte sette seg temmelig godt fast.

Jeg har brukt å spraye litt penetrerende olje først, deretter på et eller annet vis få satt rattet så det blir stående i spenn i forhold til akselen, deretter slå på akselen (sett i bolten så ikke gjengene blir skadd) Da Slipper det som oftest.

Når du monterer igjen, sett inn rattaksel og inni rattet med fett, så blir det lettere å demontere neste gang.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...