Terhol Startet 21.Mai.2019 Del på Facebook Startet 21.Mai.2019 Hei. Har en Draco 21 SC, med badeplattform som vist på bildet. Ønsker å finne/lage en løsning for hvordan jeg kan dra opp anker manuelt via en ankerrulle e.l. (for og forhåpentlig spare en dårlig rygg). Selvfølgelig mulig å montere en enkel ankerrulle ytterst på badeplattform og dra tau/kjetting opp i en kasse e.l. Har også vært inne på tanken om løsning med skroggjennomføring og tau/kjetting rett i oppbevaring på siden bak. Tenker å bruke et skålanker, som "hviler" mot ankerrulla under transport. Hvis noen har gjort noe lignende eller har andre gode ideer, tas alt i mot med stor takk. Hilsen fersk båteier. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 21.Mai.2019 Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Hei ! Jeg har en Skibsplast 665 hvor det du beskriver er standard. Etter min mening er dette mer "hassle" enn praktisk. Mye enklere å håndtere tau/anker uten ankerrullen. Men det ser penere ut, da - og hvis jeg vil legge penger i det og kjøpe en vinsj, så blir det jo en annen sak. Slik ser det ut hos meg (åpner den øverste luken/trappetrinn når jeg skal bruke ankeret) : Lykke til ! BjornK Sitér dette innlegget Link to post
Terhol Svart 21.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2019 Takk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.