Jump to content

Hvilken fritidsbåt burde jeg kjøpe?


porchelsker

Recommended Posts

Heihei, har akkurat tatt båtlappen og ønsker større båt med mer HK, har allerede hatt en Nidelv Porch GTI 3900 med en tørst 9,9 hk yamaha 2-takter ¨trimma¨til cirka 15 hk. 

Båten gikk greit, men vil helst kunne ha med meg mer enn én passasjer og holde cirka 25-30 knoph. 

Vil ha plass til 4 inkludert båtfører, ha litt lagringsplass, med en motor som ikke overbelaster lommeboken. 

Det viktigste av alt er at jeg ikke vil ha noe typisk pioneer båt... Vil ha en ganske sportslig look på båten da jeg enda ikke har forstått at det har ingen ting å si. Typisk min båt hadde vært en Nor Dan Puma på svake stereoider. Kom med forslag! og gjerne kast inn en finn annonse om du vet om eller selger noe i den duren jeg har beskrevet. 

Takk på forhånd :)

Lasse Versland - lasseversland@live.no - Nidelv Porch 3900 GT

 

Link to post
Share on other sites

Det ligger jo noen puma på finn....

 

Eller noe sånt som dette?

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=146080654

Dette er en båt som vil kunne kjøres meget rimelig, men vil nok ikke være billigere å gå med en enn yamaha 15 2-takt....

 

Eller tenker du f.eks. hurrycane 470, finnsport 500, shakespear 12-18,hydrolift T17/T18?

 

Fortell gjerne litt mer om budsjett og hva som er viktig for deg, f.eks gå  bare design eller god vindskjerm, skal den gå mykt i bølger eller billig i drift..........

 

 

Link to post
Share on other sites

skal man ha vindskjermbåt som er rimelig å kjøre med , så tror jeg en sånn her kunne funket  - With 1300 :
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=146006304

 

Mener å huske disse kom med sofa foran også , tipper denne er ombygd..? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...