Jump to content

Erfaring med type rubbing etter våtsliping


Redman

Recommended Posts

Hei.

 

Vi har en Yamarin som er blå i skroget. Desverre har denne en del riper som jeg nå skal utbedre. Har våtslipet med 800 og 1200.

Nå står rubbing for tur og i den forbindelse lurer jeg på hvilken type jeg burde bruke. Er ikke intr. i autosol o.l. Har god erfaring med dette i forhold

til bil, men det er stor forskjell på det å behandle lakk kontra gelcoat. 

 

Forslag tas i mot med takk.

Link to post
Share on other sites

Jeg har meget gode erfaringer med denne

https://bilnerden.no/menzerna-heavy-cut-compound-400

Liker også de andre produktene i denne serien, båder grovere og finere.

 

Det finnes mye forskjellige gode produkter til dette. Bilxtrabutikken i nærheten av meg har en kundebehandler som er meget dyktig på slike ting, og de har godt utvalg. Se om du kan finne lignende butikk med slik kompetanse i nærheten av deg....

Link to post
Share on other sites

Hei

3m fast cut extreme plus med ullpute er veldig bra. Korthåret på da maskin eller twisted på roterende. 

Meguiars 101 og samme puter som over er ganske identisk mht resultat og tidsforbruk. 

Kjører 6 pass, tørker av og event en ny omgang. 

Ville gått over med 2000 før rubbing, kjappere vei til mål og bedre finish. 

 

Husk en god sealing til slutt, som er saltvanns bestandig og har god uv beskyttelse. Eks Meguiars 21, Collinite 845, Dropp Off marine coat. Osv 

Redigert av Shiny (see edit history)

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post
Share on other sites

Proffene liker Norpol rubbing R 10. Produsert av Reichhold som også lager Gelcoat. Bruker sau skive og ganske høy hastighet for å utvikle rett varme i prosessen. Blå er jo ikke akkurat noen lett farge å rubbe.

lykke til !

Redigert av Knude (see edit history)

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...