Jump to content

VP canbus J1936 til nmea2000, må man ha converter ?


Christina 3

Recommended Posts

Hei.

Har 2 stk D3 190 hk 2007 modell med canbus nettverk.

Har skjønnt at dette til VP heter SAE J1936.

Jeg ønsker nå å koble dette til nmea2000 nettverket i båten for å få opp motordata på min Garmin 4008.

Er det noen som har prøvd å koble dette direkte sammen med rx og tx eller må man kjøpe disse ferdige kablene

til "flere tusen" ?

 

Ser også at man får både wifi og BT til nmea2000 og da kan man få opp all info

på ett nettbrett eller tlf.

Ser at Volvo har noe som heter east connect, dette går på BT mens seatronics har dette som går på wifi 

Yacht Devices YDWG-02N NMEA2000-WiFi gateway (Micro C)

Har noen erfaring med noe av dette ?

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei igjen.

Har nå installert easy connect i båten og får opp all motordata og dybde på min Garmin kartplotter.

I tillegg får jeg det opp på nettbrettet.

Har nå full oversikt over forbruk, tankmåler, turtall +++ samtidig og slipper å vri på knotten på turtelleren.

Ble veldig bra :smiley:

Link to post
Share on other sites

Christina 3 skrev 42 minutter siden:

Hei igjen.

Har nå installert easy connect i båten og får opp all motordata og dybde på min Garmin kartplotter.

I tillegg får jeg det opp på nettbrettet.

Har nå full oversikt over forbruk, tankmåler, turtall +++ samtidig og slipper å vri på knotten på turtelleren.

Ble veldig bra :smiley:

Var motorene levert såpass tidlig at software lå åpen eller måtte du installere softwareoppgraderingen for å få forbruksdataene inn i plotteren?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...