bjornas Startet 22.Mai.2019 Del på Facebook Startet 22.Mai.2019 Hei, West skulle ha 1000 kr for å skifte forgasser på min Tohatsu 8 hk 2 takt 2003 modell. Det synes jeg høres ut som en ågerpris. Sitter den ikke bare i to skruer? Er det vanskelig å gjøre selv? Noen som har tatt ut gasseren og kan gi meg noen tips på veien? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
ivar Svart 22.Mai.2019 Del på Facebook Svart 22.Mai.2019 i tillegg kommer bensinslange, gasswire og luftfilterboks. Vet ikke hvor fiklete disse er å skru på. Og skal det byttes til annen forgasser (9.8 hk?) så ville jeg også fått sjekket / justert blandingsskrue samt satt tomgang iht manual. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bjornas Svart 22.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2019 Nei, jeg skal bare skifte selve forgasserkroppen. Nåla har satt seg i nålesetet, så den er kassabel. Skal ikke skifte til noe større og jeg bruker bensinslangen og luftfilteret som er der. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Diddn Svart 22.Mai.2019 Del på Facebook Svart 22.Mai.2019 Har gjort dette på mange av disse motorene. Ta av bensinslange, koble fra stag til gasswire med tang eller skrujern og skru løs de to 10mm boltene foran på lyddemperboksen som går gjennom forgasser. Så er det bare å løfte ut forgasser og sette inn ny. Hvis det er en helt ny forgasser skal i utgangspunktet blandeskruen for bensin og luft være riktig innstilt fra fabrikk men er ikke alltid de er det. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 23.Mai.2019 Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 Jeg har også gjort dette mange ganger og det er ingen problemer å gjøre dette selv. Boltene er M6 (Nøkkel nummer 10) Boltene går gjennom luftintak (Sort plast) gjennom forgasser og rett inn i blokka på motoren. Jøeg løsnet klipsene til stagene bare med fingrene. Disse er laget i nylon og ville vært litt forsiktig med verktøy på disse. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 23.Mai.2019 Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 Ingen problem å gjere det sjølv. 1000 kroner er heller ikkje gale for jobben. Kva får ein gjort på eit verksted for 1000 kr i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 23.Mai.2019 Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 sunnmøre skrev for 2 timer siden: Ingen problem å gjere det sjølv. 1000 kroner er heller ikkje gale for jobben. Kva får ein gjort på eit verksted for 1000 kr i dag? Godt poeng.. Ikke nødvendigvis store marginen de sitter igjen med etter jobben.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.Mai.2019 Del på Facebook Svart 23.Mai.2019 det er en av de enklesete "gjør-det-selv" jobbene som finnes så dette klarer du. Tjen 1000kr og gjøp noe du har lyst på for den båtlappen... Hva du enn gjør så IKKE skru den blandingsskruen i bunn av setet med noe annet enn fingertuppene... Ta bilder før du rører noe, og veien underveis så går det så det suser, stram skruene litt om gangen Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Tusen takk for alle innspill. Tror nok jeg går for å gjøre jobben selv. Penger spart er penger tjent, og det virker helt overkommelig. Jeg klippet av staget som styrer spjeldet i går, men lar resten av gasseren sitte på inntil jeg har den nye i hus. Vil ikke ha rusk og rask inn i den. MEN håper dere kan hjelpe meg med følgende: På eBay har jeg kommet over en fyr som selger en "genuine" forgasser for GBP 120. På Amazon (og andre steder) selger de en forgasser som så vidt jeg kan forstå er nøyaktig lik, men av merket "Yamasco". Den kan jeg få for EUR 75. Altså en betydelig besparelse. Dette er en motor som nå er blitt "reserve", etter at jeg har fått tak i en 9,9 hk Yamaha. Mulig jeg selger den også. Hva ville dere ha valgt? En "dyr" og "ekte" variant, eller en "billig" og kanskje "uekte"? Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
bjornas Svart 31.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Tillater meg å bumper denne. Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Taskeladden Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Er verdt 500 ekstra og få originalt. Iallfall om den skal selges en gang. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.