Fantino Startet 29.August.2005 Del på Facebook Startet 29.August.2005 Tidligere var dette meg bekjent "stricht verboten" (pga. brannfare osv.), men nå ser jeg at de selger bensin i Hillevågsvatnet 24 timer i døgnet. Noen som vet om det er endrede regler? Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 29.August.2005 Del på Facebook Svart 29.August.2005 Det er helt sikkert endrede regler. Automatpumper finnes flere steder. JET og UNOX har hatt ubetjente automatstasjoner i norge i mange år. Likeledes har svært mange bensinstasjoner kortautomat som lar deg fylle på natten etter bejeningen har gått hjem. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Fantino Svart 29.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2005 Det er helt sikkert endrede regler. Automatpumper finnes flere steder. JET og UNOX har hatt ubetjente automatstasjoner i norge i mange år. Likeledes har svært mange bensinstasjoner kortautomat som lar deg fylle på natten etter bejeningen har gått hjem. <{POST_SNAPBACK}> Ja jøss, men jeg snakker om bensinpumper på _kaikanten_. Her har det tydeligvis vært en begrensning inntil nylig (ila. det siste året?) som nå er opphevet. Spurte betjeningen i Hillevågsvatnet for noen år siden og fikk til svar at "nevner du ordet marina kan du i alle fall glemme å ha døgnåpen bensinpumpe". Har ikke fått somlet meg til å spørre igjen, mest fordi jeg som regel fyller (diesel) når kiosken er stengt. Sitér dette innlegget Link to post
Messy Svart 29.August.2005 Del på Facebook Svart 29.August.2005 Marinaen i Ollebukta/Tønsberg havn har i flere år hatt automatpumper for kort som benyttes utenom åpningstiden og i vinterhalvåret. Pumpene (2xbensin, 2xdiesel) står på kaikanten. Det er en Statoil 'marina' så jeg regner med at regler ble endret for et par år siden. Sitér dette innlegget Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining. Link to post
Baisiken Svart 29.August.2005 Del på Facebook Svart 29.August.2005 I Kristiansand har det " i alle år " vært vanlig med selvbetjening på marinaene. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2005 I Kristiansand har det " i alle år " vært vanlig med selvbetjening på marinaene. <{POST_SNAPBACK}> Er usikker på om vi snakker forbi hverandre her; jeg tenker forsåvidt ikke på selvbetjening på pumpene, men på at det er betjening til stede på salgsstedet. Det har nemlig tidligere vært umulig å få kjøpe bensin etter stengetid her i vest i alle fall. Var på ferie i Sunnhordaland sammen med en båt med bensinmotor for noen år siden - det var et slit. Flere strekninger gikk de omtrent bare på dampen som var igjen i tanken... Sitér dette innlegget Link to post
Anders Kanten Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Er det noen updates på reglene angående dette? Sitér dette innlegget Link to post
Poopadoop Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Alle marinaer jeg har vært har automat.... Sitér dette innlegget Finnmaster 68DC m/ Yamaha F225 & 400W konstant stereoanlegg/forsterker worklog Link to post
Fantino Svart 6.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Det ble visstnok lovlig for en del år tilbake. Tråden er gammel. Mener dog pumpen stopper på et maxvolum. Men har aldri hatt bensinmotor selv så jeg har ikke testet Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 6.Juli.2015 Del på Facebook Svart 6.Juli.2015 Vet ikke om det har vært noen endring på reglene...? Men jeg har i alle fall fyllt bensin fra pumper på kaia (24/7) hos Bunker oil i Ålesund i 13 år (siden 2002) og i Ulsteinvik (annet selskap) nesten like lenge. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
HansO Svart 7.Juli.2015 Del på Facebook Svart 7.Juli.2015 (redigert) Oppdaget samme systemet i Lillesand er om dagen, men begrensing på 500,- for kredittkort... Vanlig bank kort var der ikke restriksjoner på. Redigert 7.Juli.2015 av telford (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.