Jump to content

Bensinsalg fra ubetjent pumpe på kai

Fantino

Recommended Posts

Det er helt sikkert endrede regler. Automatpumper finnes flere steder. JET og UNOX har hatt ubetjente automatstasjoner i norge i mange år. Likeledes har svært mange bensinstasjoner kortautomat som lar deg fylle på natten etter bejeningen har gått hjem.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jøss, men jeg snakker om bensinpumper på _kaikanten_. Her har det tydeligvis vært en begrensning inntil nylig (ila. det siste året?) som nå er opphevet.

Spurte betjeningen i Hillevågsvatnet for noen år siden og fikk til svar at "nevner du ordet marina kan du i alle fall glemme å ha døgnåpen bensinpumpe". Har ikke fått somlet meg til å spørre igjen, mest fordi jeg som regel fyller (diesel) når kiosken er stengt.

Marinaen i Ollebukta/Tønsberg havn har i flere år hatt automatpumper for kort som benyttes utenom åpningstiden og i vinterhalvåret. Pumpene (2xbensin, 2xdiesel) står på kaikanten. Det er en Statoil 'marina' så jeg regner med at regler ble endret for et par år siden.

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

I Kristiansand har det " i alle år " vært vanlig  med selvbetjening på marinaene.

<{POST_SNAPBACK}>

Er usikker på om vi snakker forbi hverandre her; jeg tenker forsåvidt ikke på selvbetjening på pumpene, men på at det er betjening til stede på salgsstedet. Det har nemlig tidligere vært umulig å få kjøpe bensin etter stengetid her i vest i alle fall.

Var på ferie i Sunnhordaland sammen med en båt med bensinmotor for noen år siden - det var et slit. Flere strekninger gikk de omtrent bare på dampen som var igjen i tanken...

• 9 år senere...

Vet ikke om det har vært noen endring på reglene...? Men jeg har i alle fall fyllt bensin fra pumper på kaia (24/7) hos Bunker oil i Ålesund i 13 år (siden 2002) og i Ulsteinvik (annet selskap) nesten like lenge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...