Jump to content

Bensinsalg fra ubetjent pumpe på kai

Fantino

Recommended Posts

Det er helt sikkert endrede regler. Automatpumper finnes flere steder. JET og UNOX har hatt ubetjente automatstasjoner i norge i mange år. Likeledes har svært mange bensinstasjoner kortautomat som lar deg fylle på natten etter bejeningen har gått hjem.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jøss, men jeg snakker om bensinpumper på _kaikanten_. Her har det tydeligvis vært en begrensning inntil nylig (ila. det siste året?) som nå er opphevet.

Spurte betjeningen i Hillevågsvatnet for noen år siden og fikk til svar at "nevner du ordet marina kan du i alle fall glemme å ha døgnåpen bensinpumpe". Har ikke fått somlet meg til å spørre igjen, mest fordi jeg som regel fyller (diesel) når kiosken er stengt.

I Kristiansand har det " i alle år " vært vanlig  med selvbetjening på marinaene.

<{POST_SNAPBACK}>

Er usikker på om vi snakker forbi hverandre her; jeg tenker forsåvidt ikke på selvbetjening på pumpene, men på at det er betjening til stede på salgsstedet. Det har nemlig tidligere vært umulig å få kjøpe bensin etter stengetid her i vest i alle fall.

Var på ferie i Sunnhordaland sammen med en båt med bensinmotor for noen år siden - det var et slit. Flere strekninger gikk de omtrent bare på dampen som var igjen i tanken...

• 9 år senere...

Vet ikke om det har vært noen endring på reglene...? Men jeg har i alle fall fyllt bensin fra pumper på kaia (24/7) hos Bunker oil i Ålesund i 13 år (siden 2002) og i Ulsteinvik (annet selskap) nesten like lenge.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...