Jump to content

Hortensnekke HB21, starter har vært under vann

Snekkastikar

Recommended Posts

Hei!

Eg og nokon kompiser vurderer å kjøpe ei Hortensnekke HB21. Men problemet med den er at startmotoren må byttes / fikses grundig etter at den har vert under vatn, det samme med svinghjul, det har også vert under vatn, men det skal me få til å fikse.

Trur motoren er 1985-1990 modell. Nokon som veit kor eg kan kjøpe startmotor til den? Helst berre til eit par lapper og ikkje ein formue.

Hvis hele motoren/snekka har vært under vann, er startmotoren en av de siste tingene dere trenger å bruke penger på. Først ville jeg sjekket om det er kommet vann i motor, klarer dere i det hele tatt å dra motoren rundt etc. Hvis motoren sitter hjelper det ikke med ny startmotor. Hvis "svinghjulet" har vært under vann har nedre del av motor også vært under vann. Få med dere en motorkyndig (på dieselmotorer i båt, ikke en som har skrudd moped) og ta en skikkelig gjennomgang av motor (og båt) før dere kjøper en hauge med søppel.

HB21 kan være en fin båt det, men sitter motoren er det bare å se etter ei annen snekke med fungerende motor.

Har båten vært under må dere bytte MYE for å få en grei båt dere kan bo i. Det er de ikke verdt.

Redigert av Honduras (see edit history)

Takk for svar Honduras. 

Han som eiger båten no har hatt besøk av mekanikar, han har sagt at det kun er startmotor og svinghjulet som burde bli sett på. Alt det andre skal vere heilt ok, ifølge mekaniker. 

Båten har ikkje vert under vatn, det er kun litt vatn som har kommet seg inn i båten via regn. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...