bjorn.bjerke@online.no Startet 24.Mai.2019 Del på Facebook Startet 24.Mai.2019 Hei, Vet noen hvor jeg kan få tak i brennstoffdyser til en Vetus Marine (Peugeot marinisert av Sabb). Anbefalinger for verksted som overtaler dyser? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 24.Mai.2019 Del på Facebook Svart 24.Mai.2019 Maritim Diesel i Bergen overhaler slike. Alle verksted for brennstoffutstyr kan nok reparere disse for deg, kanskje det finnes et slikt verksted i nærheten av deg? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Sånn for orden skyld, så var vel navnet på disse motorene «Status» og ikke «Vetus». Vetus er også en leverandør av motorer (blant annet), men har ingen ting med Sabb å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Det har du helt rett i. Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Noen som vet hvor man kan få kjøpt nye? Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 (redigert) Korsfjord, vet du hvem som har marinisert motoren? Status? Og i så fall er/var dette et norsk firma? Redigert 25.Mai.2019 av bjorn.bjerke@online.no Trykkleif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Nei, jeg har ikke mye kjennskap til motorene, men det ligger en del info i diverse tråder her på forumet. Ta et søk på «sabb status» for eksempel, så får du mange treff. Og da jeg bladde litt gjennom treffene, kan det se ut som at Vetus var involvert likevel. Moralen må være å ikke være så påståelig som jeg var om man ikke er 110 % sikker Sabb markedsførte i Norge og kalte dem Sabb Status. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Står det ikke fabrikat og delenummer på dysene ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorn.bjerke@online.no Svart 30.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Kan tyde "France" hvilket er naturlig siden det er en Peuguot motor. Annen skrift er umulig å tyde. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Hvis du sender de til et firma som driver med reparasjon av dyser finner de ut av dette. Ved å løsne dysemutter får du demontert selve dysespissen. På dysespissen står det stemplet et nr. som kan brukes for å bestille nye. Hvis de har veldig mange gangtimer kan det også være behov for å bytte dysefjær og et mellomstykke. Jeg ser på bilde at det står stemplet noe der. Ved hjelp av tusj, lupe og godt lys kan muligens tydes....... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Scroller du helt ned på denne siden det linkes til under her får du opp både instruksjons og verkstedsbok på Status Marine som sabben i sin tid importerte og solgte. Kanskje du finner et nummer på dysene dine der? https://www.frydenbo-industri.no/brukermanualer/fremdriftsmotor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.