eriksenf Startet 25.Mai.2019 Del på Facebook Startet 25.Mai.2019 Jeg har en Mercruiser 4.2 320hk, den har nettop fått en overhaul og fungerte helt fint på land. Men når den får motstand, gir ikke motoren den farten som vi ønsker. Vanlig vis ligger farten på cirka 22-26 knop i marsj fart og nesten 40 på topp fart. Men jeg får ikke båten i plan. Det kan være noe med turboen som jeg ikke vet om. Jeg har testet gass vaieren, vanninntaket, drevet, diesel filtre, olje, drev olje. Finner ikke ut av hva som feiler den... Jeg hadde en mekaniker som så på motoren, han fant ikke ut av hva det er. Det kan være noe elektronisk, jeg tror det kan også være noe med turboen. Det virker ikke ut som at turboen gir inn når den skal. Trenger forslag på hva det kan være som er galt med motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 (redigert) Oppnår den ikke rett turtall ? Om den oppnår rett turtall, kan det være propellen som har løsnet fra vulkingen. ( som en av flere årsaker selvfølgelig. Dog en av de mindre dramatiske ) Redigert 25.Mai.2019 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eriksenf Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Turtallet er som det skal, propellen fungerer som den skal. Den er nylig byttet Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Har du sjekket turboen, kan du måle ladetrykket? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
eriksenf Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Det er det jeg ikke vet, mekanikeren fant ikke ut av hva som var galt. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 eriksenf skrev 56 minutter siden: Turtallet er som det skal, propellen fungerer som den skal. Den er nylig byttet Det høres merkelig ut. Mener du at du oppnår maks turtall (samme som i fjor) men ikke samme fart som i fjor? Det skal ikke være mulig hvis ikke du har skiftet gir/drev eller propell. Jeg ville uansett begynt med å tenke på hva som er vært gjort med motoren under overhalingen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Bytt propell igjen, får du turtallet, men ingen fart er det typisk slipp i vulkingen. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Mai.2019 Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 (redigert) Er båten grodd ? på mine trakter er det mye grønt slimgrass, det gror mer i år enn det som er vanlig Redigert 25.Mai.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eriksenf Svart 25.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2019 Jeg får prøve litt av hvert, men takk for noen forslag. Båtener nylig pusset så det kan ikke være det. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Vann i skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Sjekk dieselslange fra filter og inn til motor. Ligger den i klem eller eller er bøyd? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Trophy Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Filter/sil ved håndpumpen må tas ut og rengjøres. Det blir av og til oversett. Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Eureka Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Men om han opp når fult turtall, så er det vel ikke noe galt med fuel? Antar han opp når fult turtall på sjøen, ikke bare på land Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Eureka skrev 26 minutter siden: Men om han opp når fult turtall, så er det vel ikke noe galt med fuel? Kan fortsatt være. Behov for drivstoffmengde ved gitt turtall er vesentlig større ved belastning. Forbruk og behov for drivstoff er avhengig av hvor mye effekt som hentes ut av motor. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Lars Hansen Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 (redigert) Noe som ikke stemmer her, oppnår du riktig turtall mens du kjører, så oppnår du tilnærmet riktig fart også. Om ikke propellen slurer eller kaviterer da... Redigert 26.Mai.2019 av larshans1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Eriksen - oppnår din båt 3800 omdreininger uten å plane? Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 26.Mai.2019 Del på Facebook Svart 26.Mai.2019 Sjekk om drevet er rett tiltet. det kan ha blitt feil tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.