Jump to content

Båtinstrumenter "old style" - noen tips?


Furet

Recommended Posts

Hei igjen..

 

Sitter og drodler litt da erkjennelsen av at det elektriske anlegget i "Ruggen" er rimelig utgått, fester seg mer og mer... :nonod:

 

Dashbordet fra Volvo Penta har absolutt sin sjarm, men med sitt sparsommelige utvalg overvåkningsverktøy (ment for 6 volt) har jeg lyst til å gjøre om litt.....

 

Ser for meg en plate i rustfritt laget i samme form, men med moderne instrumenter i gammel stil.

 

Har sett på noen ment for båt på en svensk nettside, men de er svinedyre.

 

Kikker litt på utvalget hos CD Cardic, og noen andre bilpjus-pushere, og har falt litt for noen klassiske instrumenter med hvit bakgrunn. Tror dette kan bli stilfullt sammen med blanke brytere. :cool:

 

MEN..

 

jeg har en følelse av at de marine instrumentene har bedre tetting og beskyttelse mot fukt.

 

Har noen et tips om hvor jeg skal henvende meg?

 

Har også vært inne på tanken å restaurere VP-panelet, (Turteller 3" og tempmåler C / F gradering 2"), samt sette et ekstra panel i underkant av dashbordet for tank, oljetrykk og voltmeter.

 

Takknemlig for tips!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...