Jump to content

Mercury 75HK Optimax 2-takt sviver ujevnt på tomgang

Optimax 75

Recommended Posts

Har en Uttern S52 med en 08-modell Mercury  75 HK Optimax 2-takt som sviver noe ujevnt på tomgang og til tider stopper. Ved pådrag kan det også være periodisk fusking, men så kommer den seg når jeg får opp turtallet, og da holder den seg fin helt til jeg reduserer fart og turtall igjen. Jeg har prøvd å nappe ut 1 og 1 kontakt på coilene for å finne ut om det er problemer med én av disse, og da endrer motorgangen seg egentlig samme hvilken kontakt jeg drar ut. Pluggene sjekket jeg da jeg hadde service på den for 2 mnd. siden, disse så fine ut. Noen som har forslag til hva annet som kan være problemet? Vet noen hvordan en måler motstanden (ohm) på denne typen coil? Noen som vet hvor en får kjøpt diagnose/feilkode apparat? 

Dritten forgasser(e) om du har det. høres ut som tomgangsdysen er møkkete. Rens forgasser så går den fint igjen. Det er 2 dyser, en som driver tomgang og opp til ca 2000rpm og så tar hoveddyse over i resten av registeret. Høres ut som tomgangsdysen din er ruskete. My 2 cent :)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Optimax har direkte innsprøytning med dyser både for luft og bensin. Først sprøytes bensin inn i et kammer så tar høytrykks luft å spruter dette inn i sylinderen. Har du noe smartcraft instrument? Disse kan ofte vise feilmeldinger. Blåtann modul over til vessel view kan også vise feilmeldinger. 

Diagnose på mercury er dyrt etter det jeg har funnet.

Redigert av xGoRD (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...