Unique 833 akter Startet 27.Mai.2019 Del på Facebook Startet 27.Mai.2019 Jeg har en Volvo penta TAMD 31A som jeg har byttet gasswire på. Kontrollboksen TX 700 Controls, går greit i gir, men når jeg bakker slår ikke reversen inn før 1500 o/min. Mener også at girspak ikke går like lett i fri når jeg trykker inn knappen på girspaken. Ser at det er en friksjonsskrue under dekselet, men påvirker den noe ? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Er nok feil justering på gasswire kontra girwire: Juster gasswire (slakk ut) slik at den ikke reagerer før etter girwire , så løser dette seg. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
dieselfan Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Gasswire skal vel ikke bevege seg før girbevegelsen er fullført. Har du demontert bare gasswire eller løsnet du begge for å bytte ? kan du ha byttet om gass og gir ? Sitér dette innlegget Link to post
Unique 833 akter Svart 27.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Jeg har kun byttet gasswire, den virker perfekt når jeg setter den i gir fremover. Den er litt trangere å få i fri enn tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Merket du d?eg noe referansepunkt for nøytral eller full gass før du demonterte Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Er det MS4 gir du har? I tilfelle kan årsaken være slitt kon. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Unique 833 akter Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Da er det demontert og jeg merker at kontrollboksen går tregt uten gasswire montert. Jeg demonterer, renser og smører. Sjekker også at det mekaniske er ok. Da den gamle røyk midtfjords i fjor høst, har jeg demontert den uten å merke posisjoner. Jeg regner med at det kun er justering av gasswire som skal til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.