madura01 Startet 27.Mai.2019 Del på Facebook Startet 27.Mai.2019 Hei Sliter litt med vinglete styring på en skjærgårdsjeep og skal nå bytte styrekabelen, bør man bytte styresnekke samtidig? På forhånd takk for svar :-) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 Nei, dersom styresnekka ikke er slitt eller korrodert er det ingen grunn til å bytte den ut. Men, det er fordelaktig å demontere den, gjøre den rein og smøre den opp med vannfast fett etter å ha sjekket at den nye wiren "sitter" godt på drivhjulet... Denne prosessen vil jeg anbefale deg å gjenta hvert 4-6 år om du har båt ved sjøen, så varer det nesten evig. Sitér dette innlegget Link to post
madura01 Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Takk for svar :-) styresnekka ser fin ut så jeg følger rådet ditt og prøver å bare bytte styrekabelen så kan jeg heller bytte styresnekken i etterkant om det fortsatt er slerk i den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.