Jump to content

Hva type kjølevæske kan jeg bruke på Caterpillar 3208 ?


staale.lorentsen

Recommended Posts

  • 2 år senere...
Hulda skrev On 31.7.2021 at 18.27:

Hvis det er CAT du funderer på, vær forsiktig. Vi hadde en kunde som ruinerte motoren sin på feil frostvæske.

har har gjort et eksperiment med to typer frostvæske,  den fra  min caterpillar 3208 heter " Kemyl Coolant longlife 774 D-F og den fra Biltema sin som heter Glykol. Jeg blandet sammen 50/50 prosent med disse to type frostvæsker og kokte de opp til en temperatur på ca 90 grader og etter 3,5 time stoppet jeg eksperimentet , frostvæsken var like fin med tanke på koagulering av å blande to typer frostvæsker. Er det en indikator på att jeg han blande de to typene uten att jeg får en dårlig overraskelse... (koagulering).

Link to post
Share on other sites

Sylinderveggene på motorer med våte fóringer pumper under kompresjonstakten. Trykkvariasjonen gir bobler som imploderer. Vi hadde noen motorer der kundene hadde brukt annen væske som fikk dette problemet med hull gjennom sylinderveggene. Jeg vet ikke hvilke alternative produkter som kan brukes.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...