Thoma_s Startet 28.Mai.2019 Del på Facebook Startet 28.Mai.2019 Har en 30 fots trebåt med ratt inne og ute. Men bare gir og gass ute. Samme hendel. Kunne tenkt meg å styre gir og gass både inne og ute. Fant en dings på maritim.no men da måtte en sette i fri for å bytte plass. Kunne tenkt meg funksjonen begge steder uten å gå i fri. Hva er der å velge mellom til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Da er det bare å bruke gir/gasshendel der du kan fjerne kula som 'klikker' når hendelen låser i girpos. Så kobles styrekablene til felles punkt på hhv. gir og gass på motoren. Da beveger hendler seg ute/inne likt. En del av båtene til redningsselskapet bruker slikt oppsett. Har du f.eks. sidemontert gir/gass fra Volvo, så lar dette systemet seg ikke modifisere. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Har dette på viknesen, veldig greit å kunne bytte styrepos fort uten å sette i fri. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Hulda skrev for 4 timer siden: Har du f.eks. sidemontert gir/gass fra Volvo, så lar dette systemet seg ikke modifisere. Har en slik Volvo hendel med rød knapp. Så da må jeg i korte trekk ha to nye hendler, en inne og en ute. Koble disse til samme sted så følger de hverandre ved betjening. Sitér dette innlegget Link to post
Thoma_s Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Feks to slike koblet på gass og gir. https://www.marineshop.no/seaworld/105711/kontrollboks-kort-enkel-316 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Thoma_s skrev 7 minutter siden: Har en slik Volvo hendel med rød knapp. Så da må jeg i korte trekk ha to nye hendler, en inne og en ute. Koble disse til samme sted så følger de hverandre ved betjening. Og, før du betaler, sjekker du med selger at de vil fungere slik jeg har forklart. Jeg kan ikke fortelle hvordan innmaten ser ut. Det er det selger som må stå inne for. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.