Jump to content

Volvo Penta aq151a, hvor få tak i deler.

Jornenge

Recommended Posts

531 toppen er brukt på bilmotoren også. Sjekk FINN eller VolvoCarClubNorway så finner du nok en topp. Det finnes andre topper som passer også. Finnes mange delepushere til Volvo/VP men for gode deler til en grei pris så kan jeg anbefale KG Trimning i Sverige, en av de største og eldste Volvomotortrimmere i Norden. De har marinedeler også.

Solex-gasserne er bra de, om de er i orden. Finnes repsett til de.

Flerportgassere, som nevnt over, er jo et alternativ, men om du ønsker noe særlig mer effekt så må kompresjonen ned og du må ha ganske lange trakter (mye lyd) og så kreves det nok en del tuning av dyser. Jeg ville overhalt Solexene i første omgang.

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57755693

Redigert av xr4ti (see edit history)

Om det er settet jeg linket til, så står det AQ151 nevnt under applications.

Jeg hadde en Volvo med to forgassere som var umulig å synkronisere i min ungdom. Allerede den gangen bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ha noen flere motorer med to forgassere. :) Det viktigste for meg var å få en lettstartet og pålitelig motor. Til det bruket fungerer Weber 38 DGAS forgasseren med elektrisk choke aldeles utmerket.

De som jakter hestekrefter er nok bedre tjent med noen av de andre løsningene nevnt i denne tråden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...