Jornenge Startet 28.Mai.2019 Del på Facebook Startet 28.Mai.2019 Noen som vet hvor det er muligheter for å få tak i topp og forgassere til en slik motor. Står en 531 topp og slitne Solexer på idag. Toppen har en bøyd ventil og er noe tært på eksosport på syl 4. Skulle som sagt hatt ny topp og noen gode forgassere. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 (redigert) Kunne jeg velge så ble det reparert topp og lagt alle pengene i gassere som varer evig uten å måtte justere og synkronisere i hyttogpine 7000 nytt og relativt enkelt å finne brukt.... 2x 45 DCOE https://www.misab.se/artikel.php?kid=&sok=&id=3970 Redigert 28.Mai.2019 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 (redigert) Jeg har montert dette settet på vår AQ151. https://www.ebay.com/itm/Volvo-Penta-Carburetor-AQ125-AQ145-AQ131-Weber-Carburetor-Conversion-w-Manifold/400956978528?hash=item5d5ae5f560:g:BK4AAOSwyQtVpEe~ Topp kan kanskje finnes på et bilopphuggeri. Mange B230 motorer som er levert med 531 topp. Redigert 28.Mai.2019 av kromfelgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xr4ti Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 (redigert) 531 toppen er brukt på bilmotoren også. Sjekk FINN eller VolvoCarClubNorway så finner du nok en topp. Det finnes andre topper som passer også. Finnes mange delepushere til Volvo/VP men for gode deler til en grei pris så kan jeg anbefale KG Trimning i Sverige, en av de største og eldste Volvomotortrimmere i Norden. De har marinedeler også. Solex-gasserne er bra de, om de er i orden. Finnes repsett til de. Flerportgassere, som nevnt over, er jo et alternativ, men om du ønsker noe særlig mer effekt så må kompresjonen ned og du må ha ganske lange trakter (mye lyd) og så kreves det nok en del tuning av dyser. Jeg ville overhalt Solexene i første omgang. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57755693 Redigert 28.Mai.2019 av xr4ti (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 ...men det settet anbefales ikke til 2.5 liter motoren som AQ151A, kun til de med lmindre slagvolum ?? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Om det er settet jeg linket til, så står det AQ151 nevnt under applications. Jeg hadde en Volvo med to forgassere som var umulig å synkronisere i min ungdom. Allerede den gangen bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ha noen flere motorer med to forgassere. :) Det viktigste for meg var å få en lettstartet og pålitelig motor. Til det bruket fungerer Weber 38 DGAS forgasseren med elektrisk choke aldeles utmerket. De som jakter hestekrefter er nok bedre tjent med noen av de andre løsningene nevnt i denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Jeg liker argumentene dine Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 www.drevdelar.se Men du må hente delene på nærmeste grenseovergang. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Doble gassere er ikke så tungvindt i dag som før. Er masse folk på nett og i sosiale medier som kan lære deg hvordan. Men å justere uten å vite hva man gjør, det er selvsagt et helvete. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.