sjøJens Startet 28.Mai.2019 Del på Facebook Startet 28.Mai.2019 Hei. Jeg er en stolt eier av en 1984 mod. Carat 7400 som nå er moden for en ny kalesje, men på den nåværende kalesjen så finner jeg ikke malnummer noe sted? Så da lurer jeg på om det tilfeldigvis er noen her på forumet som har en Carat 7400 med en kalesje som ser tålig lik ut som min med tanke på plassering av feste punkter og høyde å som har ett malnummer de kunne delt med meg? (Legger ved noen bilder av kalesjen) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Kan ikke hjelpe deg med malnummer men jeg har en dreven kalesjemaker som jeg bruker som lager bedre kalesjer og løsninger enn originalt. Kanskje det finnes en slik en i ditt nær område. . Sitér dette innlegget Link to post
sjøJens Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Takker for svar og tips pipe. Jeg har allerede hørt med noen her i nærområdet som skreddersyr kalesjer, men prisen var ca. 10 høvdinger høyere enn Hansen protection. Syntes det var litt drøy prisforskjell. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Sjekk med de store som har arkiver. Sagen, Hansen m.fl. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 (redigert) Er den kalesjen klar for utbytte da? Den ser da ikke så dårlig ut. Gå til en kalesjemaker og få vask rens og impregnering, så blir den som ny. Han kan også sy over dårlig sømmer. Lagt til:https://www.alfhansen.no/carat-7408.html Redigert 29.Mai.2019 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sjøJens Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Er en mulighet det Faxen. Men skal man sende den til rens, impregnering, sy over alle dårlige sømmer og kanskje bytte en glidelås eller to, så ser jeg for meg at det vil koste opp mot halvparten av hva en ny kalesje koster. Syntes det blir litt drøyt. Uansett så må jeg nok bytte kalesjen om ikke så alt for lenge å da er det greit ha ett malnummer å gå etter. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Jeg ga 2700 for å fikse opp kalesjen min. Var på størrelse med din. Byttet vindu, sydde over sømmene, samt vask og rens. Var et firma i Tønsberg, som gjorde jobben. Jeg var veldig godt fornøyd. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sjøJens Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Oi. Det var ikke gæli. Hørte med en annen kar som hadde tatt rens, impregnert og byttet glidelås og han betalte 4500kr. Men det kommer jo ann på hvem man leverer kalesjen til. For min del så har jeg heller lyst til å få på en ny en. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Du har jo fått malnr til Alf Hansen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
sjøJens Svart 30.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Takk for malnr. Faxen?? Forespørsel med kontrollmål av min gamle kalesje har blitt sendt, så nå venter jeg spent på svar. Sitér dette innlegget Link to post
«carat7400» Svart 24.Desember.2019 Del på Facebook Svart 24.Desember.2019 Hei. Hvordan gikk dette? Har du fått kjøpt deg ny kalesje? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.