Jump to content

Walks like a duck, talks like a duck, it is a ???


evenR4u

Recommended Posts

Heisann

 

Jeg har lest og hørt om de som blir utsatt for "Nigeria-svindel" når de skal selge båten. Nå tror jeg at jeg har fått min "kunde". Jeg selger en Fjord 21 Weekender og blir kontaktet pr Epost av en svært interessert mann, antakelig fra andre siden av kloden, som er hissig på denne vesle båten i Norge. Se dette fra Epost fra "Marcus James":

 

***************************

FINN

 

 

Hei!

 

Gooday. I want to verify about your boat,i want to know if it is still available. Kindly get back to me with the last price of the boat and it side picture if it is still available.because i saw it in a boat shop advert so i decided to email you I will be waiting for your mail very soon.Thank and God bless Marcus James

 

Denne meldingen er sendt på vegne av:

 

finnkode = 6019827 (Enquiry - )

Trykk her for å gå til prospektet

Med vennlig hilsen

 

FINN.no AS

www.finn.no

****************************

 

Legg merke til at han legger på et velsignelsesønske.

 

Jeg kunne tenkt meg å la spillet gå en stund til og legge dialogen ut her på forumet. Kunne jo være interessant for andre (potensielle) selgere. Interessert?

 

evenR4u

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Neste episode, Epost fra meg til Mr James:

 

Dear Mr James

 

You posted Email as below to have my confirmation whether the boat is stil available, which it is. Although there is quite a few who has shown material interest. Thus, if you are thinking of inspecting the boat (i e by local deputy) and eventually buy it - I recommend you to a quick response.

 

Regards,

 

Even R

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

Dear Mr James

 

You posted Email as below to have my confirmation whether the boat is stil available, which it is. Although there is quite a few who has shown material interest. Thus, if you are thinking of inspecting the boat (i e by local deputy) and eventually buy it - I recommend you to a quick response.

 

Regards,

 

Even R

<{POST_SNAPBACK}>

No "God bless"?? Hvordan skal dette gå??? :lol:
Link to post
Share on other sites

Virker som om denne type svindel florerer i forbindelse med annonser på finn.no for tiden, la inn to biler for salg før helgen - deriblant en -86 modell lastebil, og har fått henvendelser lik dine på begge to. Det oppgis også et telefonnumer i Canada, prøvde for moro skyld å ringe, men fikk talamaskinbeskjed om at nummeret var uten forbindelse.

 

Dette tar jeg for det det er, selvsagt irriterende, men det som irriterer meg mest er oppringninger fra andre annonsemedia som lurer på om jeg har solgt gjenstanden, og om jeg vil kjøpe annonseplass hos de med salgsgaranti. Vanligvis pleier slike telefoner å dukke opp når annonsen har lagt inne en stund, men nå ringes det samme dag annonsen legges inn! Å hake av at man ikke ønsker å bli kontaktet av annonseselgere har i hvert fall ingen effekt.

Link to post
Share on other sites

Denne type svindel har vært diskutert her på baatplassen før, og den går i korthet ut på følgende:

 

1) Den fiktive kjøperen sender deg en sjekk på et beløp som er større enn det du skal ha.

2) Du skal heve sjekken, og sende overskytende beløp til en annen person.

3) Etter en stund viser det seg at sjekken er falsk, og banken krever deg for det overskytende beløpet som du allerede har sendt fra deg.

 

Ikke særlig smart, men det er utrolig hva enkelte biter på. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...