nomen Startet 29.Mai.2019 Del på Facebook Startet 29.Mai.2019 Nå treffer "de" igjen! Den ene røde dagen denne uka, sammen med helgen blir preget av vind, regn og muligens snø. Siden påske har det gått nærmest slag i slag med veklsende regn, vind (riktig nok)endel sol, men lave temperaturer. Jeg mistenker sterkt at dette kommer til å vedvare til godt ut i august. Hva tror dere? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Midtpinne Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Tja, det er et langt land dette. Noen steder blir det vel bra. Dette er vel de første fridagene her oppe det er dårlig vær på en stund nå. Skal nesten bli godt å få noen dager uten presset på seg til å gjøre noe ute. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Synest været har blitt generelt dårligere etter FN Klimapanel kom på banen, aner ikke hva dem gjør men det er fordel med vestlandsbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Bare slutten av juli og begynnelsen av august blir bra så blir jeg glad. Og forsåvidt juni også slik at jeg får fikset dekket på båten. Bra vær i begynnelsen av juli hadde også hadde vært fint slik at vi kunne tatt noen testhelger før ferien. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 He, he vanskelig å snakke om været i dette landet ja. Langstrakt som det er, og en anelse forskjell i hva som er definert som "fint vær". Nordlenninger, er glad bare de ser sol, og badetemperatur er 12 grader. For Vestlendinger er opphold og frisk bris fint vær. Men vi Søringer sutrer så snart det kommer en lite skydott som skygger i 1 minutt, vinden blåser mer en 4 sek/m og vanntemperaturen er under 19 grader. Er det ikke tropenetter i juli er sommeren spolert?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
jotto Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Derfor er det fint å være Finnmarking sørpå. Jeg ser herlig sommervær når de innfødte holder seg hjemme på grunn av "dårlig vær". Dermed har jeg fjorden for meg selv Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Jeg diskuterte badetemperatur med ei tante til kona, den familien er fra Telemark. Jeg mente 15 grader var greit og alt over var en bonus, tanta mente det måtte være over 20, helst 23. Vi var ganske enig om at alt over 20 grader var fint. Etter stund brøt kona mi inn og korrigerte, jeg snakket om lufttemperatur og tanta hennes snakka om vanntemperatur. Når jeg bodde i Vardø som barn fikk vi lov å bade dersom det var over 15 grader i lufta. Vi snakker kanskje en dag eller tre med bading pr. sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Sommerværet 2019 blir bra, i alle fall her i Trøndelag. Dette vet vi fordi vi allerede har hatt sommeren. Hadde nesten to uker i april og noen dager i midten av mai. I sum langt over det vi kan forvente av en normal sommer. Og nå er våren tilbake, eller det minner kanskje mer om vinter. Det som blir spennende nå er om vi kommer til å merke overgangen fra vår til høst en gang i juli eller kanskje august. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
PiperBill Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Jeg håper i iallfall ikke på en gjentagelse av sommeren 2018. Hetebølger og tørke har jeg fått nok av gjennom oppveksten i Australia. Slikt vær passer IKKE her i Norge. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Faxen Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Paperbill, du har taleforbud. Det var en magisk sommer her i sør i fjor. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Olevine Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 PiperBill skrev 3 minutter siden: Jeg håper i iallfall ikke på en gjentagelse av sommeren 2018. Hetebølger og tørke har jeg fått nok av gjennom oppveksten i Australia. Slikt vær passer IKKE her i Norge. Syntes det passet helt utrolig godt jeg. Rundt 20-25 i lufta på sjøen (mer til lands selvfølgelig) og 20-22 som badetemperatur uke etter uke. Kan det bli bedre? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 29.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Da sender vi PiperBill til Vardø, og så kan Midtpinne komme ned hit, problem solved. Jotto tar vi inn som klimaflykting, så håper vi at intergreringen går greit? Du er hjertlig velkommen til Skien! Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Midtpinne Svart 29.Mai.2019 Del på Facebook Svart 29.Mai.2019 Nope, jeg er klimaflyktning, jeg har flyttet fra Oslo og til Troms. Somrene ble for varme for meg, over 25 grader og jeg surrer rundt i koma. Dessuten jobber jeg i Oslo, Lund og Utrecht, det holder for meg. Er alltid deilig og komme hjem til litt lavere temperaturer om sommeren. Våren derimot er uslåelig sørpå. Om våren er det bare trist å komme hjem til snø og sludd. Vinteren er egentlig finere norpå med nordlys og greier. Reisene derimot kan være et rent mareritt om vinteren. To ganger i vinter presterte jeg å være på siste flyet som landet før de stengte flyplassen på grunn av storm. Jeg har ofte tenkt at har man penger nok så bor man i NordNorge på sommeren og på New Zealand om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Det vil bli varmere i den kommende 3 måneders perioden. Så vil det bli kjøligere til høsten. Det er jeg ganske sikker på. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Faxen skrev for 13 timer siden: Paperbill, du har taleforbud. Det var en magisk sommer her i sør i fjor. Nå synes jeg du går altfor langt! Han må da få lov å både mene og skrive dette, men vi andre må få lov å håpe han ikke får ønsket sitt oppfylt. Ellers ser det absolutt ikke ut til at vi får en gjentakelse av starten på juni i fjor. Da var det rundt 20 i sjøen fra 1. Juni og flere dager fremover. Da var det rett til sjøs etter jobb fredag 1. Juni og bading hele helga. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 30.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 (redigert) Olevine skrev 6 minutter siden: Ellers ser det absolutt ikke ut til at vi får en gjentakelse av starten på juni i fjor. Da var det rundt 20 i sjøen fra 1. Juni og flere dager fremover. Da var det rett til sjøs etter jobb fredag 1. Juni og bading hele helga. Det akkurat dette som gjør meg skeptisk, den tendensen vi er inne i nå. Meterologene sier selv at været til en viss grad har ett "minne" og når ett værmønster er igang, så kan det holde seg i lang tid. (Mener jeg å ha lest engang) Det var jo det vi opplevde ifjord, bare at da var det et bedre utgangspunkt enn det vi har nå. Er det noen som vet om en nettside hvor man kan se hvordan den "polare jetstrømmen" beveger seg, etter hva jeg har skjønt er det dens plassering som styrer mye været her oppe. Redigert 30.Mai.2019 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
krone Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Jeg takker Ulvang for hans bidrag til sommeren. Ser ut som om Ulvang genseren blir like hyppig brukt i sommer som vinteren vi nettopp har vært gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Apropos vedvare, så sier alle i nordnorge at en kald Mai gir en varm sommer, så jeg har helt seriøst vært å sett på aircondition Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Når hesten kan gå på skaran i slutten av Mai, blir det sen vår .... Sitér dette innlegget Link to post
Alekseolsen Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Krysser fingrene for en bedre sommer enn i fjord. Har fortsatt til gode å oppleve at det er for varmt, og jeg har jobbet i en hel del land svært nær ekvator.. At man åpenbart er bosatt i feil land klimamessig er bare noe man må leve med. Aldri forstått hvorfor ikke klima er en del av levekårsundersøkelsen. Alle burde forstå at alt er bedre i 40 Celcius enn i bitende kulde, som vi stort sett har 9 mnd i året.. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 nomen skrev for 7 timer siden: Er det noen som vet om en nettside hvor man kan se hvordan den "polare jetstrømmen" beveger seg, etter hva jeg har skjønt er det dens plassering som styrer mye været her oppe. Vet ikke om noen, men det hadde vært veldig interessant om det hadde fantes en sånn side. En annen faktor som bestemmer værbildet er trykksystemenes plassering og bevegelse. Altså høy- og lavtrykk. Windy-appen kan vise dette. Her midt i landet er det gunstig med stabile høytrykk litt øst for oss. Sånn ca over Bottenviken. Da tvinges lavtrykkene fra atlanteren enten mot nord eller sør i stedet for å treffe oss midt i fleisen som de vanligvis gjør. I følge Windy vil det bygge seg opp et høytrykk med riktig plassering neste helg, altså pinsehelga. Så får vi se om dette varselet treffer. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Hvis du går på wetterzentrale.de og vælger topkarten, GFS og så 200 hpa Wind, så er det jetstrømmen: Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Vejrsituationen næste fredag: Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 (redigert) Her er et bilde av jetstrømmen for et år siden, klippet fra Adressa.no Redigert 30.Mai.2019 av Olevine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 MajorAndy skrev On 30.5.2019 at 17.35: Hvis du går på wetterzentrale.de og vælger topkarten, GFS og så 200 hpa Wind, så er det jetstrømmen: Takk Major! Ut fra tidligere innlegg forstår jeg at du kan mer om meterologi enn oss andre. Kan du forklare hva vi egentlig ser her. 200 hpa vind, hva er det? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.