Jump to content

Ligger båten min noe lavt i vannet? (Askeladden 17fot)

Fred89

Recommended Posts

Heisann,

Et noe rart spørsmål, men trenger litt hjelp fra dere å bedømme, jeg sjøsatte båten min (askeladden 525Excel) i April, etter bunnsmøring og service på motoren så tok jeg også ut bunnpluggen å fikk noe vann ut, det smakte ferskvann av det, så jeg tenker det må være kondensvann etter båten har stått ute i vinter (med pressening over seg).

jeg skrudde til bunnpluggen med en tang, jeg skamtightet ikke, men pakningen var litt  "morken" så den tøt litt ut da jeg strammet til, jeg ser båten min når den ligger i havna nå så er hullet til selvlensinga nesten nedi vannet, jeg klarer ikke å huske hvordan dette så ut forrige sesong, men jeg bekymrer meg litt for denn bunnpluggen om båten potensielt tar inn vann, jeg synes den ligger litt lavt i vannet her, men det kan være det var slik forrige sesong også, kan dere se utifra bildene om dette ser normalt ut?

Båten har nesten full tank med bensin da bildene ble tatt idag, tipper ca 70liter bensin (90Ltank) ellers er det ikke noe mer som holder mye vekt i båten.

konstruktive svar mottas med takk :wink:

IMG_0087.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0086.jpg

Redigert av Fred89 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...