Bellil Startet 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 30.Mai.2019 (redigert) Jeg prøvde å svare på denne tråden Jeg har lest alt på denne tråden, men er fortsatt litt usikker på vask av en KAD32 som sårt trenger en vask på framsiden (der hvor alle reimene er. Kan jeg bare kjøpe en sprayboks med motorvask på bensinstasjonen, bruke det tynne "styrerøret" som bruker å følge med, lede det inn forbi reimene, spyle der jeg kommer til, la virke noen minutter, koste med radiatorpensel og så spyle av med litt lunkent vann fra en liten trykksprøyte? Jeg ser at Biltema, https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/vedlikeholdsprodukter/motorvask-2000017062, skriver " Middel som havner på lakkerte overflater, må skylles bort umiddelbart. " Det betyr jo enkelt og greit at det ikke kan brukes på en VP hvor alt er lakkert. Har noen forslag på annet produkt. Evt noe selvlaget som løsner olje- og reimrester/støv? Redigert 30.Mai.2019 av Bellil (see edit history) Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Olevine Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Et vanlig alkalisk middel ala kraftvask, husvask eller liknende i riktig blandingsforhold fungerer fint. Spray på med en trykksprøyte, la det virke noen minutter, bruke en pensel på de verste stedene og skyll med rent vann eyterpå. Bruk gjerne samme trykksprøyte.blir som nytt og det meste tåler behandlingen, vær bare litt forsiktig med elektrisk utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 30.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2019 Jeg har KAD 300 og gjør som Olevine skriver ovenfor. Ett godt tips er å bruke så varmt vann som mulig når du skyller av, og bruk mye vann. Jeg dekker til følsomme komponenter som dynamo, starter, koblingsbokser ol. med plastposer og teip før jeg setter igang Avslutter du med å spraye litt fettholdig spray på spesielt ikke lakkerte overflater, så hindrer du også korrosjon/rust. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 1.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 Takker så mye. Nå har jeg noe å gjøre i morgen også ? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.