Brg69 Startet 30.Mai.2019 Del på Facebook Startet 30.Mai.2019 Har nylig fått overhalt motor, byttet eksosventiler, honet opp sylindre +++ Eksosventilen røk under akselerasjon ifjor, og motoren har nå blitt overhalt. Går nå fint på alle sylindere, men i gir får jeg den ikke over 18-1900 rpm. Har sjekket med Rinda, ingen feilkoder og alt ser ganske normalt ut. Legger ved et skjema med noen foreløpige målinger. Skal bytte MAP sensor, men tviler på at det er denne, får allikevel 50 rpm mer om jeg napper ut ledningen på den ut under drift. Er det noen som har tilsvarende motor, og data på hva det skal være av målinger på ulike RPM ? Jeg mistenker også at det kan knipe i drevet, siden det var tomt for drevolje da eksosventilen røk (brudd på sensorledning så jeg fikk ikke varsel). Mekanikeren fant ikke noe metall eller tegn på slitasje da han hadde service på den, men kan det allikevel være noe motstand under økning i turtall. Har forsøkt å kjøre diesel rett fra kanne og renset filter i dieselpumpa og byttet finfilter, men ingen forandring. Har hatt mekanikeren som satte inn motoren til å se på det, han mistenker dieselpumpa, eller at den ikke får nok diesel på noe vis. Er det noen som har samme motor som kan fortelle hva normale verdier er på målingene ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
arnearmoa Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Her er en god artikkel for å samle tankene iallfall: https://www.sbmar.com/featured-article/understanding-low-power-troubleshooting/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ulyden Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Ladetrykk er 0,3 bar ved 1700rpm. Fuel er i maks 60 er samme som Max verdi.Kan være røykbegrenseren. Sjekk om det lekker luft. Sjekk at map sensor virker. Mål ev trykk med manometer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Silverton Svart 5.Mars Del på Facebook Svart 5.Mars @Brg69 Fant du ut av dette? Hva ble resultatet? Har samme problem med en nyoverhalt 4.2 LD 200 som ikke går over 2200 RPM under last. Frikoplet har den ingen problemer å få turtall. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.