Jump to content

Mercruiser 4.2 får ikke opp turtall i gir


Brg69

Recommended Posts

Har nylig fått overhalt motor, byttet eksosventiler, honet opp sylindre +++ Eksosventilen røk under akselerasjon ifjor, og motoren har nå blitt overhalt. Går nå fint på alle sylindere, men i gir får jeg den ikke over 18-1900 rpm. Har sjekket med Rinda, ingen feilkoder og alt ser ganske normalt ut. Legger ved et skjema med noen foreløpige målinger. Skal bytte MAP sensor, men tviler på at det er denne, får allikevel 50 rpm mer om jeg napper ut ledningen på den ut under drift.

 

Er det noen som har tilsvarende motor, og data på hva det skal være av målinger på ulike RPM ?

 

Jeg mistenker også at det kan knipe i drevet, siden det var tomt for drevolje da eksosventilen røk (brudd på sensorledning så jeg fikk ikke varsel). Mekanikeren fant ikke noe metall eller tegn på slitasje da han hadde service på den, men kan det allikevel være noe motstand under økning i turtall.

 

Har forsøkt å kjøre diesel rett fra kanne og renset filter i dieselpumpa og byttet finfilter, men ingen forandring.

 

Har hatt mekanikeren som satte inn motoren til å se på det, han mistenker dieselpumpa, eller at den ikke får nok diesel på noe vis.

 

Er det noen som har samme motor som kan fortelle hva normale verdier er på målingene ?

Rindå malinger.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...