Lars Sunde Startet 30.Mai.2019 Del på Facebook Startet 30.Mai.2019 Jeg lurer på å ta med motorbåten med til USA og reise mellom Florida og Bahamas en vinter. Reiser etter at orkansesongen er over 1.11- til 1.4. Har undersøkt pris for transport, men lurer på hva slags dokumentasjon som er krevet for å operere ett norsk fartøy registrert i småbåtregisteret i området. Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Jeg ville meldt meg inn på dette forumet: https://www.thehulltruth.com/boating-forum-14/ Da får du nok de beste svarene. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 Aner ikke om det kreves noe spesielt i forbindelse med selve transporten, men det er kurant nok å farte rundt uten annen registrering enn Småbåtregisteret. Det er verdt å ta kontakt med Småbåtregisteret for å få tilsendt et båtkort på engelsk, og et skriv der det bekreftes at du er eier av båten, et par vitale mål og ikke minst båtens navn – dette båtkortet er jo ganske minimalistiske greier. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 (redigert) Jeg tenker at det er 2 ting som må/bør være på plass ved en lik reise: 1) USCG. Du risikerer å bli bordet av den amerikanske kystvakten for inspeksjon. Jeg ville lest meg opp på hva de forlanger og ser etter. Mye er sikkert helt standard greier, men likevel - greit å ha alt på stell. 2) Forsikring. Jeg ville muligens fått en police fra et selskap som er kjent/opererer der borte. F.eks. Geiko. Redigert 30.Mai.2019 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 30.Mai.2019 Del på Facebook Svart 30.Mai.2019 (redigert) Hei! Vi gikk Intracoastal Waterway fra Key West til New York med båten vår. Det som kreves, er i alle fall et B1/B2-visum. Det får du på ambassaden. ESTA holder ikke om du har med båt. Du må også ha noe som heter Cruising License for å bevege deg i US farvann. Ellers hadde vi plastkort fra Småbåtregisteret. Interessant nok var aldri noen fra USCG eller customs/immigration om bord hos oss noen gang, selv om vi kom rett fra Cuba. Det som er vel så interessant, er at du må ringe til customs & border protection hver gang du skifter havn/flytter på deg(!!) Men tror de ser litt mellom fingrene på akkurat dette... Redigert 30.Mai.2019 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Ida Marie III Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Lars Sunde skrev for 11 timer siden: Jeg lurer på å ta med motorbåten med til USA og reise mellom Florida og Bahamas en vinter. Reiser etter at orkansesongen er over 1.11- til 1.4. Har undersøkt pris for transport, men lurer på hva slags dokumentasjon som er krevet for å operere ett norsk fartøy registrert i småbåtregisteret i området. Noen som vet? Spennende tanke.. Har du fått noen pris på frakt over..? Jeg har fått sendt en del båter over derfra... Den siste, den jeg har nå, er omtrent i samme størrelse du har... Betalte drøyt 20.000 levert Bergen....men det er en del år siden ... Håper du holder denne tråden oppdatert... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Med det navnet på båten bør du kanskje ta en tur innom her. God mat og fin gjestehavn ? se link; https://www.thenautibar.com/ Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ugleseth Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Jeg oppfatter det som galskap.Jeg håper inderlig ikke det blir en ny trend at båtfolk tar med seg båten verden rundt når de skal feriere. Det får holde at vi flyr mest I europa om ikke vi skal ha med båten også. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Dette er veldig kurrant, se tipsene over. Og er ett herlig liv. Du vil være ganske ensom som motorbåt på så lange reiser. Les deg opp på langturseilerforum, det er der det er kunnskap om lange reiser. Kystveien fra Miami til New York står på min bucket list. Men hvis du først skal så langt hadde jeg hatt fokus på flere caribiske øyer. Det er åpent hav mellom øyene, og vanlig med liten kuling og en god del sjø. Jeg hadde nok også sjekket langtidsleie av båt der borte. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Ugleseth skrev for 3 timer siden: Jeg oppfatter det som galskap.Jeg håper inderlig ikke det blir en ny trend at båtfolk tar med seg båten verden rundt når de skal feriere. Det får holde at vi flyr mest I europa om ikke vi skal ha med båten også. Husker det var vanlig for en del år siden at folk fra Orknøyene fraktet båtene sine over til Bergen med skip, og ferierte her på vestlandskysten... Kan ikke se noe galt i det... Men vil tro at transport til USA blir ganske dyrt... Må jo skipes via Europa... Men det er jo en privat sak hvordan en prioriterer.. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 (redigert) Ugleseth skrev for 7 timer siden: Jeg oppfatter det som galskap.Jeg håper inderlig ikke det blir en ny trend at båtfolk tar med seg båten verden rundt når de skal feriere. Det får holde at vi flyr mest I europa om ikke vi skal ha med båten også. Like positiv i dag som alltid ser jeg. 'Tror du kan slappe helt av for å det å fly er billig men det er ikke frakt av båt så det blir neppe noen folkesport å dra med seg båten verden rundt. Redigert 31.Mai.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Informer og hos tollvesenet. Eg husker flere båt eier fekk overraskelse når de kjem tilbake fra Sverige, etter en vinterstopp. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.