Jump to content

Fjordling 17ht - 1968

Sivijo

Recommended Posts

Catosan skrev 1 time siden:

Ser du også har freshet opp dørken:thumbsup: Er det EVA-teak eller ekte saker?

Stemmer ?? Ble gjort så mye nå på kort tid så har nok ikke fått dokumentert alt ?

Det er eva teak, og fornøyd så langt ?

Sivijo skrev On 16.5.2022 at 23.58:

Båten gjorde 52 knop med 24" propell så må ha en 26". (26" jeg hadde passet ikke så fikk en ny i tvedestrand)

hva fikk du av turtall med 24" ? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Sivijo skrev for 14 timer siden:

Stemmer ?? Ble gjort så mye nå på kort tid så har nok ikke fått dokumentert alt ?

Det er eva teak, og fornøyd så langt ?

Ser veldig bra ut. Gjorde samme jobben selv i fjor, tror jeg limte på dørken rett over midnatt dagen før båten skulle på vannet:giggle: Synes faktisk at eva teak ser ganske bra ut sammen med lakkert mahogany og hvit topcoat/lakk, og jeg har vært strålende fornøyd. Slapp du å skjøte paneler i lengderetningen, eller? På avstand ser det sømløst ut ihvertfall:thumbsup:

Ellers ser båten knallbra ut!

Catosan skrev for 8 timer siden:

Ser veldig bra ut. Gjorde samme jobben selv i fjor, tror jeg limte på dørken rett over midnatt dagen før båten skulle på vannet:giggle: Synes faktisk at eva teak ser ganske bra ut sammen med lakkert mahogany og hvit topcoat/lakk, og jeg har vært strålende fornøyd. Slapp du å skjøte paneler i lengderetningen, eller? På avstand ser det sømløst ut ihvertfall:thumbsup:

Ellers ser båten knallbra ut!

Haha jeg gjorde aku det samme, fredags kveld og avgårde lørdags mårra ? 

ja det ser ikke så værst ut på litt avstand. Jeg valgte å ta en skøt på tvers, selvom jeg ikke hadde trengt, men da hadde det gått på cm med 2 ruller og mye ekstra kutting.

D35CFE89-1F85-491F-8EE8-76602C3031A4.jpeg

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...

Hei! Ser at du hadde en 90 hk Yamaha på den til å begynne med. Har akkurat kjøpt en fjordling 17 ht selv som det står en 90 hk Yamaha på. 

Er litt nyskjerrig på om hvilke hastigher din båt den gjorde med den Yamahaen?

Min gjør 40 knop. Men vet at Rolf Magne Sunde trimmet den opp en del.

Rolf Magne Sunde til minne - Norges Motorsportforbund

Motoren er en 2004 modell.

Flott jobb du har gjort på båten din !!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...