Jump to content

Olje lekker fra 5hk 2T som har stått inne 4 uker?


R.O

Recommended Posts

Svart (redigert)
Mix skrev for 1 time siden:

Ser ut som uforbrent totakts olje som kommer fra eksosen.

Pinkvin skrev for 16 timer siden:

Mener å huske at det er en pakning der av noe kunsttoff. Regner med den må byttes da..

 

Var nok ikke gir olje nei. Hadde også kjørt på med litt forgasserrens, det dro nok med seg litt skitt. 

 

Bytten forøvrig gir olje i dag i håp om at giret skulle bli lettere ( må bruke makt for å bytte gir). Hjalp ingenting, og guttungen på 12 sliter med å gire. Spurte en Yamaha marina jeg tilfeldigvis var innom for 10min siden - må demontere hele motoren, koster minst 3000kr sa de... Typsik svar som jeg stoler nada på. Noen tips her...?

Redigert av R.O (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg bytta knekt girvelger på en 4hk Yamaha , brukte vel etpar-tre timer uten å skynde meg , inkl.  å demontere hendelen på en delemotor 

 

blokka må av stammen og "bottom cowling" må av for få løs denne.  Forstår det som at hendelen kan sette seg i plastforinga den sitter i. 

 

 image.png.206175aa34877347f4a7c1b589d4ff56.png

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...