sunnmøre Startet 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2019 Blir forhåpentligvis tur til sommaren, og tenkjer å prøve ut meir akterfortøying med baugen mot land. Har stort sett anten fortøyd til brygge, eller svaia. Skal kjøpe litt nytt tau no, som mellom anna skal brukast frå baug til land. Tenkjer ca 20- 30 meters lengder, men er litt usikker på tjukkelsen. Taua skal vere greie å handtere, så dei kan ikkje vere alt for tjukke. Kva tankar har de. Seilbåt, ca 6 tonn med eigar ombord... Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Jeg har maken båt, ferierer på sørlandskysten, Gøteborg, Skagen. Mindre tidevann enn på Sunnmøre vil jeg tro. Anker akter og baug til land er for meg godværsfortøyning eller i beskyttede bukter. Tør ikke ligge sånn med swell / dønninger. Jeg har 12 og 14 mm fortøyningstau ombord, legger heller flere tau til land enn tykkere dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 31.Mai.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Det blir nok fineversfortøyning med meg også. Valget står nok mellom 12 og 15 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 @sunnmøre hvis du bruker polyestertau med elastisitet så ryker ikke et 12 mm tau, i godværsfortøyning, om det ikke ‘files’ over. Og du legger uansett flere tau i land. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.