JRK Startet 31.Mai.2019 Del på Facebook Startet 31.Mai.2019 (redigert) Kjøleskapet kjøler veldig bra. Det går helt normalt 15 20 minutter men starter og stopper flere ganger før det endelig stopper.Så vidt jeg kan huske gjennom flere år så har det stoppet, så startet en gang i» gått 30 sekunder og så stoppet intell neste start kanskje 30 monutter senere. Men nå starter og stopper det flere ganger etter endt kjøleprriode. Noe som har opplevd dette? Batterispenningen på terminalene er helt fin. Termostaten er på kanten da jeg alltid må ha den på laveste innstilling. Kjøleskapet blir egentlig litt for kaldt. Redigert 31.Mai.2019 av JRK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 JRK skrev 13 minutter siden: Termostaten er på kanten da jeg alltid må ha den på laveste innstilling. Kjøleskapet blir egentlig litt for kaldt. Sjekk termostat tilkoplingen til evaporator er ok. Og/eller bytt termostat. Har samme skap bare noen år eldre, har aldri hatt problemer. Termostat står normalt mellom kl. 4-5 med 3-4 grader i skapet. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 31.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Byttet termostat 2011 så det kan jo være en svakhet på denne Kan jo kanskje være vakkelkontakt i denne Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 31.Mai.2019 Del på Facebook Svart 31.Mai.2019 Jeg sjekket temperaturen i mitt skap, og det ser ut til at også jeg har samme feil. Nedenfor er graf over temperatur over 5 dager, da svinger den med 6 grader, fra 0.6 grader til 6.7 grader! Det kan vell ikke være normalt? Kjøleskapet var ikke i bruk (åpnet/stengt) disse dagene. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 2.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2019 Gjorde noen målinger på termostaten mens kjøleskapet gikk. Rett før kompressor stopper går termostaten sakte men sikkert fra 0 til 8 Ohm.Burde ikke denne hoppe direkte fra 0 til uendelig ohm? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Sikker tikke så overraskende, men det var termostaten som var synderen her. Nå funker det som det skal. Men i og med at jeg også byttet i 2011, så kan det jo tyde på en svakehet i termostaten. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Setter du døra i luftestilling når skapet ikke er i bruk ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Mix skrev 33 minutter siden: Setter du døra i luftestilling når skapet ikke er i bruk ? Det gjør jeg for å få frisk luft i skapet når det ikke er i bruk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
JRK Svart 18.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2019 Hei, Prøver å huske det, med det blir desverre glem av og til. Men tar hintet. Gjentatt kondensering på kontaktsettet i termostaten er sikkert årsaken til for høy motstand etterhvert her. Tusen takk for tipset til dere begge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.