Jump to content

FM motor bytte simmeringer

none

Recommended Posts

Jeg har FM motor S2

Da har jeg satt inn ny  impeller. Det gikk flott.

Jeg skulle skifte simmeringer også- det har jeg aldri gjort før (regner med at de sitter innenfor impellerhuset. Men hadde ikke riktig verktøy. Det er trangt og jeg kom ikke til med umbrako-nøklene.

Noen gode forslag ? Noen som har forklarende bilder? 

Etter å ha lest litt:

Sitter simmeringene så fast at når jeg drar ut pumpeakselen så kan det tenkes at ringene sitter igjen inne i huset? 

9A5CA649-FE28-4BF8-B95B-E4E99BCAF0DC.jpeg

FA31481D-CC5A-405F-8605-E6FF14E0B3E3.jpeg

Redigert av none (see edit history)
none skrev On 31.5.2019 at 19.49:

Jeg har FM motor S2

Da har jeg satt inn ny  impeller. Det gikk flott.

Jeg skulle skifte simmeringer også- det har jeg aldri gjort før (regner med at de sitter innenfor impellerhuset. Men hadde ikke riktig verktøy. Det er trangt og jeg kom ikke til med umbrako-nøklene.

Noen gode forslag ? Noen som har forklarende bilder? 

Etter å ha lest litt:

Sitter simmeringene så fast at når jeg drar ut pumpeakselen så kan det tenkes at ringene sitter igjen inne i huset? 

9A5CA649-FE28-4BF8-B95B-E4E99BCAF0DC.jpeg

FA31481D-CC5A-405F-8605-E6FF14E0B3E3.jpeg

Ganske stolt?Måtte kappe en standard unbrakonøkkel for å få skrudd opp pumpehuset. Der satt det to meget slitte simmeringer som ble pirket og slått ut etter mye om og men. Inn med nye ringer- skrudd sammen og ingen lekkasje ! Lite klapp på skulder’n må være lov?sommer kom igjen⛱

454A92E1-BF67-47D4-B8F3-36162D5EF46D.jpeg

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...