Jump to content

Bore hull i bukkehorn for tempsensor, dårlig idé?

pero

Recommended Posts

Ønsker å overvåke temperatur ut på kjølevannet på styrbord og babord side for å følge med på forskjell og økning av temperatur. Tanken er å sette inn sensor i bukkehorn ved å bore hull og gjenge opp for sensoren der på hver side. Er dette hasard og må unngås? Messing sensor, bukkehorn er vel aluminium. Har det noen hensikt i det hele tatt, vil avlesingen være pålitelig? Er godset tykt nok? Blir det tett?  Er det andre måter å gjøre det på? Installasjon er VP AQ225D med VP 280DP drev. 

Cerberus skrev for 17 timer siden:

Det har sjølvsagt ingen hensikt da du allerede har temperaturinstrument vil eg anta.   

Det har jeg, men oppdaget ved en tilfeldighet at den ene riseren var tilnærmet tett i endene, var åpen på sidene (måtte flytte motor for å få ut kåpa til drevet og tok av riserne... uffda).

Så for bedre kontroll med temperatur på kjølevann på hver side får man kanskje en tidlig indikasjon på at riser er i ferd med å gå tett. Kan kanskje hindre større problemer. Så en føler på hver side på bukkehorn er min tanke da. Mulig at det er i overkant paranoid?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...