pero Startet 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2019 Ønsker å overvåke temperatur ut på kjølevannet på styrbord og babord side for å følge med på forskjell og økning av temperatur. Tanken er å sette inn sensor i bukkehorn ved å bore hull og gjenge opp for sensoren der på hver side. Er dette hasard og må unngås? Messing sensor, bukkehorn er vel aluminium. Har det noen hensikt i det hele tatt, vil avlesingen være pålitelig? Er godset tykt nok? Blir det tett? Er det andre måter å gjøre det på? Installasjon er VP AQ225D med VP 280DP drev. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 31.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2019 Det har sjølvsagt ingen hensikt da du allerede har temperaturinstrument vil eg anta. Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 1.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 Cerberus skrev for 17 timer siden: Det har sjølvsagt ingen hensikt da du allerede har temperaturinstrument vil eg anta. Det har jeg, men oppdaget ved en tilfeldighet at den ene riseren var tilnærmet tett i endene, var åpen på sidene (måtte flytte motor for å få ut kåpa til drevet og tok av riserne... uffda). Så for bedre kontroll med temperatur på kjølevann på hver side får man kanskje en tidlig indikasjon på at riser er i ferd med å gå tett. Kan kanskje hindre større problemer. Så en føler på hver side på bukkehorn er min tanke da. Mulig at det er i overkant paranoid? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 1.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 pero skrev 3 minutter siden: Det har jeg, men oppdaget ved en tilfeldighet at den ene riseren var tilnærmet tett i endene, v Jeg ser hvor du vil da jeg ikke oppdaget det før gummislangen mellom reiser og bukkehorn smeltet. Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 1.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2019 Holder det ikke med sensorer festet på utsiden av godset? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Ville betenkt meg veldig på å montere messing nipler og følerere i aluminium gods. Messing og aluminium er ikke akkurat venner korrosjonsmessig. Og aluminium er taperen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Cerberus Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Temperaturen på vannet er ikkje så interessant. Det holder lenge å måle tempen på riseren og det kan du gjøre med et rørtermometer feks. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2019 Det vanlige er vel å bore hull og sette disse giverne inn eksoslangen like etter blendet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.