Christer løvåsen Startet 2.Juni.2019 Del på Facebook Startet 2.Juni.2019 Den går fint på tomgang og får opp turtall når jeg ruser den uten å ha den i gir. Men gir bare 1500omdr under kjøring. Jeg kjøpte den som et rep objekt i fjor. En kmv 2300dc med 2008mod mercruiser 4.3mpi 220hk gått 180timer og 2 år gammelt alpha one gen 2 drev med stål propell. Problemet med den da var at det var hull i bensintank og hadde derfor tatt med seg en del dritt inn i systemet. Jeg har skiftet ut: Bensintank Bensinpumpe med kjølerør osv. Bensin slanger med filterhus og filter. Plugger Olje og filter Impeller Alle belger på drev Gir olje Motoren starter og går fint. Den går lett i gir og god gass respons. Oljetrykk er bra. Bra på temp. Har skjekket: -Bensintrykk (40 og noe psi ved kjøring og tomgang) -Fordeler og rotor (noe dritt i fordeler lokk) gjort rent dette. -sett over det meste av koblinger,ledninger og slanger. -luft filter ok. - eksos flapper hele og fungerer Har også tatt diagnosetest med obd apparat. Fikk opp 3 feilkoder. -fuel level circuit to high -pitot circuit to low -trim circuit to high Dette er noe som jeg ikke kan se er relevant til feilen da tank måler og pitot systemet ikke er koblet igjennom ledningsnettet på motoren. Er litt rådvill nå. Noen som har noe tips? Mvh christer Sitér dette innlegget Link to post
Christer løvåsen Svart 4.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Da var problemet funnet Dysene ble demontert og renset i ultralyd bad. Det gjorde litt utslag. Men hoved problemet var for stor propell. Det siste jeg tenkte på i og med at drev og propell var nytt for 2 år siden og skiftet hos forhandler. Nå går den som en kule. Venter bare på at sommeren skal komme tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 4.Juli.2019 Del på Facebook Svart 4.Juli.2019 Godt det løste seg. God sommer! Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.