Rekrutten Startet 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2019 Hei. Har kjøpt en Uttern d77 med Balder Quick 600. Det følger ikke med bruksanvisning. Da jeg skulle legge meg på svai, kjørte jeg ut dreggen(må holde på knappen for at det skal skje, dvs. ikke automatisk). Etter litt virket det som den hadde nådd bunnen, og jeg ville stramme opp. Da dro den ikke tauet inn. Jeg måtte mate inn tauet manuelt. Det som virker rart er at den tar tauet etter noen minutter. Noen som har en ide om hvorfor og som har noen tips om hvordan man bruker vinsjen best? Takk for hjelpen! Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Hva betyr det at den "ikke tar tauet"? Går nokken/kabularet rundt men tauet slurer på nokken eller går ikke nokken rundt? Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Om vinsjen ikke er stilt for fri-fall så er det vanlig at du må holde knappen inn for å kjøre tauet ut. Jeg tror det er denne manualen. Quick Balder Sitér dette innlegget Link to post
Rekrutten Svart 3.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 @Lazyjack Jeg kan dessverre ikke se kabularet. Ligger "gjemt" under plattformen. Hadde ikke med verktøy. Når jeg forsøker å kjøre tauet opp, etter å ha sluppet det ut, går motoren, men jeg må dytte tauet inn i hullet i skroget for å få vinsjen til å begynne å trekke inn tauet. @bestfar Takk for link. Har sett på den før. Står dessverre ikke så mye om hvordan vinsjen brukes . Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2019 Er det ikke mulig å komme til kabularet og vinsjen mens båten ligger på sjøen eller får du sjekket når du har med verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.