Jump to content

2018 Sting 530S Evinrude 90 E-Tec - drenering av motorbrønn

dieselfan

Recommended Posts

hmm, hadde det gått an å lagt mellom noe der slik at det blir mer klaring  - uten at du mister elektrisk kontakt..? 

evt får du sette mellom en liten setback brakett :) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ja ivar, det er ett godt forslag, men... når jeg for en gangs skyld går i butikken å kjøper  ny "ferdig pakke" så forventer jeg bedre enn dette...

Boltene har bare 4 gjenger igjen, så da må jeg rive boltene og da forsvinner garantien på vanninntrengning... puhh - det ene drar det andre med seg...   men tror jommen kjøreegenskapene hadde hatt godt av en 100mm set-back så kanskje jeg skulle stte igang å mekke på den også :yesnod:

Gullfisk - 75 og 90 i denne generasjonen er like med unntak av motorstyring. Skal vurdere hullsag metoden din

haraldt - skal ta opp båten å se om det hjelper å snu den, uansett så vil jeg ved staking av hullet fortsatt stake rett i anoden så jeg er litt puuh..

dieselfan skrev for 14 timer siden:

På Sting'n vår så treffer dreneringshullet til påhengerbrønnen anoden og det skal lite bøss til før det er helt tett...

• er det noen som har samme problem ?
  • har funnet en fiks?
  • eller har kontaktet Frydenbø eller forhandler ?
  • noen tanker ?

Sting brønn drain II.jpg

Ja jeg sier det jeg @dieselfan , skal man ha det skikkelig må man gjøre det selv :giggle: 

Går det an å spørre hvor du har kjøpt båten? Har du tatt det opp med forhandler? Litt merkelig at de har tenkt så kort når de har konstruert motorbrønnen, men når man ser på en del originale løsninger på båter bortigjennom så blir man jo ikke overrasket. Men jeg forstår jo godt din irritasjon når man omsider koster på seg en komplett båt-motorpakke fra en forhandler! Når jeg lagde motorbrønn på Dracojolla boret jeg to hull for drenering, et på hver side av motorbrønnen. Som regel blir båter liggende med litt slagside den ene eller andre veien, og da blir det stående en skvett baki der dersom hullet er i senter. Unntak er jo hvis det er bra fall mot midten i brønnen.

Hei Komodo, nå har jeg ikke dine evner når det kommer til å evaluere fram beste løsning eller når det kommer til gjennomføring men her i denna saken  tror jeg de fleste kunne gjort det bedre enn "orginalt"

Er ikke imponert over samarbeidet mellom fabrikk og importør....  denne pakka er solg i stort antall og om alle er slik er det sørgelig.

Forhandleren har jeg et enestående forhold til og de har alltid hjulpet meg i alle sammenhenger og siden jeg ikke vet om mine båter er montert av importør eller forhandler ønsker jeg ikke å gå ut med forhandlers navn. De er ikke kontaktet og har ikke fått anledning til å rette opp eller uttale seg.

Ønsket først og fremst å finne ut om alle 530S er like eller om min og noen andre jeg har sett rundtom, og gullfisk sin, er avvikere....

Denne båten ble kjøpt etter at resten av familien syntes det ble litt vel mye prosjekter og modifikasjoner på de andre båtene våre og  jeg har vagt i minne at denne båten skulle jeg ikke "ense en skrue på"... slik at den når som helst kunne være tilgjjengelig for familien som ville på vannet....og dersom jeg blir fersket med en hullsag i nærheten av den båten får jeg høre det resten av livet....

Når det gjelder å sette drenering på begge sider av brønnen så tror jeg du vet hva jeg tenker om det,... jeg ser bare fordeler :thumbsup:

Er det noen som har samme båt men som ikke har samme problem ?

• 3 år senere...

Hei.

Tar opp tråden her igjen…kjøpt en 2022 modell , og Sting 530s ser ut til å ha samme problemet…..fortsatt. På min ser det ut til at dreneringshullet rett og slett er blokkert av platen som motoren er festet på, som medfører at brønnen alltid er fylt av masse vann….. Det skal da ikke være sånn. Har andre samme opplevelse/problem? Jeg har ikke tatt det opp med forhandler ennå, noe jeg selvfølgelig skal gjøre, men vil gjerne høre med dere først :-)

Ja, Mercury motor, og ja en slags hvit plast plate som er ca 1 cm tykk som dekker drenerings hullet. Virker jo totalt klønete. Burde jo vært boret et hull gjennom platen . Det er jo levert en mengde sånne båter med Mercury de siste årene…. Så må være et kjent problem, med en kjent løsning…… anyone?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...