Solux Startet 5.Juni.2019 Del på Facebook Startet 5.Juni.2019 Hei båtfolk. Har en Sollux 825, den begynner å bli en gammel dame med noen aldringstegn. Utvendig er den for så vidt helt fin, men innvendig kunne den trengt litt (mye) TLC. Sandpapir og lakk vil nok gjøre en stor forskjell, men De siste sesongene har tanken på å rive ut alt og bygge det opp på nytt fristet mer og mer. Dette selvfølgelig for å få en penere båt, men også for å muligens endre «planløsningen» litt for å gjøre den mer praktisk. Mitt første spørsmål til dere som kanskje har gjort en innvendig renovering i båt tidligere er: Hva må man regne med at det koster? Jeg forstår at det er vrient å svare på.. Jeg er ingen håndverker og har innsett om at det i det hele tatt skal bli noe av må jeg hyre inn profesjonelle folk. Jeg har sett for meg at alt av innredning må ut og bygges opp igjen. Toalettrom, benker, paneler, instrumenter, trekke om puter, nye gardiner, kanskje til og med ny badeplattform ute. Som dere forstår, hele pakka innvendig+kanskje badeplattform. Jeg har tenkt for meg selv at det kun er det som står på gulvet som må ut hvis det er forståelig, altså å rive opp gulvet er ikke nødvendig. For min del.. Mitt siste spørsmål: er det så dyrt at det er helt høl i hodet å gjøre? Er det så dyrt at en nyere tilsvarende båt vil være billigere? Tar gjerne i mot erfaringer, prisoverslag og tips om håndverkere. Takk! Mats. Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 5.Juni.2019 Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 Hvis båten er i svært god teknisk stand, har bra utstyr og god motor- og du gjør det for din egen del og skal ha båten i mange år.... så klart det har noe for seg! Pengene tror jeg du aldri vil se igjen. Dette kan vel neppe komme under 50.000 kr med bruk av håndverkere? Antakelig mye mer. Dette er opp til deg, men jeg tror jeg ville gått for å pusse og shine overflater selv, kanskje trekke om litt puter osv. Evt kjøpt en annen båt hvis du uansett tenker å legge en del penger i det. Kanskje finner du en litt større, litt nyere båt med freshere innredning til det du får for din båt + det det ville kostet å sette bort jobben? Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Knude Svart 5.Juni.2019 Del på Facebook Svart 5.Juni.2019 Vil tippe at det nesten kommer på det dobbelte men ikke så dum tanke egentlig. Om båten ellers er grei vil en ny innledning heve båten ganske mye. Økonomisk er det en heller tvilsom affære... Et firma som driver med dette er: https://gjennestadsnekkerverksted.no/ Kan anbefales!! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Solux Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 Takk for svar. Har tenkt at jeg neppe ser pengene igjen ved et eventuelt salg, men tanken er å beholde båten i mange år fremover så det gjøres kun for min egen del. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.