Jump to content

Motornummer Mercruiser 5,7 l bensin


HomerSimpson

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor jeg finner motornummeret på en mercruiser 260 hp, 5,7 l. 92 mod. Trenger dette da båten skal registreres hos redningsselskapet. Har prøvd å se etter men kan ikke se dette med det blotte øyet. Etter hva jeg vet skal det være slått inn i motorblokken ett eller annet sted. Det er trangt i motorummet så hvis noen vet hvor jeg skal lete hedde det vært fint. :confused:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se noen metallplate, så jeg må nok prøve å finne ut hvor det er slått inn i motorblokka. Etter hva jeg har blitt fortalt skal det på alle motorer også være slått inn i blokkai tillegg til en metalplate.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

På min motor satt det to merker på toppdekslene på motoren. (En på hver side)

Den ene var motornummeret, den andre var nummeret på drevet.

Hvor motornummeret sitter på blokka vet jeg ikke.

Hvis båten har vært registrert tidligere står motornummert på baksiden av båtkortet til den forrige eieren. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke se noen metallplate, så jeg må nok prøve å finne ut hvor det er slått inn i motorblokka. Etter hva jeg har blitt fortalt skal det på alle motorer også være slått inn i blokkai tillegg til en metalplate.

<{POST_SNAPBACK}>

Nummeret på metallplate baksidig (liksom nummeret på toppdeksel og klistermerkeren som finnes normalt på plastikkgreiedingse på luftfilteren) er serienummer fra Mercruiser/Marine Power Corp.

som trengs for identifikasjon til å få reservedeler.

Du bør ser etter en gang til. Platene er veldig liten og kan fort oversees.

Jeg husker ikke 100% men den kan også ble festet på andre sida eller baksidig akkurat på mitten,

rett over klutchen.

 

Nummeret på motorblokken er bare motornummeret til blokken, men for registrasjon sikkert bedre pga. at den kan ikke fjernes.

Og hvis, så kan man gjøre en innslått nummer synlig igjen.

 

:seeya:

 

Mvh.

Jørg

Link to post
Share on other sites

På min motor satt det to merker på toppdekslene på motoren. (En på hver side)

Den ene var motornummeret, den andre var nummeret på drevet.

Hvor motornummeret sitter på blokka vet jeg ikke.

Hvis båten har vært registrert tidligere står motornummert på baksiden av båtkortet til den forrige eieren. :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Jeg har kjøpt mtoren brukt fra Bergen. Motor har stått lagret der ett par år. Den båten som motoren satt i er registrert med ny motor på båtkortet, det gamle båtkortet er ikke å oppdrive. Har forøvrig snakket med tollvesenet men de kunne ikke få fram "gamle" opplysninger.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

På V8 bensin står nr på v-side foran (sett forfra) mellom vannpumpe og topp. Kan være vanskelig å se hvis motoren har vært  lakkert noen ganger.

<{POST_SNAPBACK}>

Motoren er flekket på flere ganger, men i og med at jeg vet hvor jeg skal lete skal det vel ikke være umulig å finne det.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har nå funnet motornummeret. Det satt som dere sa på venstre side sett forfra. Det sitter på en opphøyd kant på blokka der hvor vannpunpa er festet rett under toppen. Det er litt vanskelig å komme til da dette sitter bak slangene til kjølingen. Takk for gode tips. :flag:

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...