Jump to content

Noen som har erfaring med BMW D150?


JonnyBoy

Recommended Posts

Hei.

 

Har vært og sett på en båt som er utstyrt med BMW Diesel motor. Båten virker grei, men BMW motorene har jo et litt frynsete rykte i de maritime kretser....

Er det noen her som har kjennskap til BMW D150 rekkefemmer? Hva bør jeg se etter, hva er vanlige feil med disse motorene?

Finner ikke så mye på nettet om denne motoren, men så vidt jeg har funnet ut, tok Mercruiser over delelageret for disse motorene? Bør kanskje være kurant å få tak i reservedeler da?

 

Setter stor pris på alle innspill (både positive/negative) i forbindelse med denne motoren.

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har vært og sett på en båt som er utstyrt med BMW Diesel motor. Båten virker grei, men BMW motorene har jo et litt frynsete rykte i de maritime kretser....

Er det noen her som har kjennskap til BMW D150 rekkefemmer? Hva bør jeg se etter, hva er vanlige feil med disse motorene?

Finner ikke så mye på nettet om denne motoren, men så vidt jeg har funnet ut, tok Mercruiser over delelageret for disse motorene? Bør kanskje være kurant å få tak i reservedeler da?

 

Setter stor pris på alle innspill (både positive/negative) i forbindelse med denne motoren.

<{POST_SNAPBACK}>

Gjør et søk på BMW og du vil finne at dette merket er diskutert mange ganger tidligere

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...