Jump to content

VP D4 225 2006 mod. Har denne forbruksmåler ?


Christina 3

Recommended Posts

Det sitter så vidt jeg vet ingen egen måler for dette, forbruket vet styreenheten da den vet hvor mye diesel som sprøytes inn til enhver tid.

 

En bekjent som også har D4 motorer fikk beskjed om at det er en omprogrammering av ett parameter som skal til for å få ut denne informasjonen. Koster vel ca 4000 pr motor.

 

 

 

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

nomen skrev 4 minutter siden:

... En bekjent som også har D4 motorer fikk beskjed om at det er en omprogrammering av ett parameter som skal til for å få ut denne informasjonen. Koster vel ca 4000 pr motor.

 

Det er riktig. Mener å huske (men er ikke sikker) at denne programvaren heter ‘’Tripcomputer’’. Må legges inn av et VP verksted for å gi forbruksdata.

Link to post
Share on other sites

Chiefengineer skrev 1 minutt siden:

Mest sannsynlig ligger vel denne softwarefunksjonen fortsatt åpen på såpass gamle motorer som 2006 modeller og krever ingen oppdatering for å kunne leses ut?

 

Jeg hadde en båt med en 2007 D6-350 med EVC-C. Der måtte denne programvaren legges inn etter at båten var levert. (Forhandleren hadde glemt å spesifisere i bestillingen). Senere hadde vi 2 x 2006 D4, der var denne programvaren bestilt og levert fra begynnelsen.

Link to post
Share on other sites

Christina 3 skrev 2 minutter siden:

Er det noen mulighet for å sjekke om denne programmvaren ligger inne ?

 

Hadde du hatt nyere motor, så kunne du sett det på displayet i turtelleren. Men, med 2006 årgang har du vel bare timetallet i dette displayet. Jeg vil tro at en VP forhandler skal kunne gi deg svar om du gir ham serienummeret på motoren. All oppgraderings og versjonshistorikk skal ligge inne i VP’s database.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...