skruknott Startet 7.Juni.2019 Del på Facebook Startet 7.Juni.2019 Heisan Har flere utvendige tanklokk på båten (2 x diesel, vann, septik), og alle sammen mangler festelenke - altså den lille "kjettingen" som de henger igjen i når lokket er åpnet, slik at de ikke faller til sjøs. Er det noen som har et godt tips til hvordan utfordringen kan løses? Kjedelig å glippe et lokk som går til bunns... Mvh Ole Jørgen Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Glem festelenke. Du kan ikke stole på dem uansett. Jeg ville aldri tøre å la lokket henge på båtsiden når jeg tanker. Vanligvis er festelenkene noe herk og de er borte hos meg også. Jeg har innøvd refleks å legge lokket inne i båten når jeg tanker. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
BØstrøm Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Festelenke sikrer at man ikke blander vann og dieselpåfylling. Rørleggersjappe har vel feste/dimmelenke Sitér dette innlegget Link to post
skruknott Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Sant @NilsPils, selv med lenken intakt er jeg veldig påpasselig med plassering av lokkene. Men føler likevel litt ekstra trygghet med dem. Rørleggersjappe er bra tips, takk @BØstrøm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.