MR Swe Startet 7.Juni.2019 Del på Facebook Startet 7.Juni.2019 Hei. Ser litt på de fortøyningstauet med rykkdemper fra biltema. 299 for 14mm Noen som har erfaring av det.. Spiste med knirking... Vil helst ha knirkefritt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Nabo båten hadde en slik som røk tvers av en storm natt, ser fin ut på utsida med vevd blått tauverk men innsida var billig polyester filt. Maritim.no hadde en som var lik men annet merke (fransk?) Den holder Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Har den tjukkeste, mulig det er 14mm? Har fungert fint i et par år. Men ser de slites fort så levetiden er nok begrenset. Ingen knirk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Kjøp Forsheda gummi rykkdempere, mine er like gode efter 30 år. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 7.Juni.2019 Del på Facebook Svart 7.Juni.2019 Blir vel mindre og mindre «rykkinger» i Trudelutt også etterkvart. God pinse???? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Jeg har montert dem på spring og brest. Der har jeg 18mm biltema fortøyningsliner, rykkdemperne fungerer knall. Fartøyet veier nesten 50tonn og det ligge værutsatt, samt noen plagsomme hurtigbåter. Etter en sesong i bruk ser jeg ingen tegn til slitasje på dem. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Lars H. skrev for 20 timer siden: Kjøp Forsheda gummi rykkdempere, mine er like gode efter 30 år. Kanskje kvaliteten ikke er den samme nå som for 30 år siden? Nå kommer nok det meste slikt fra Kina, men kan selvfølgelig være bra for det. Jeg har Biltema sine på Saowanee (7 tonn motorbåt i ytre Oslofjord). Ingen problemer etter 10 år. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Har du hørt om noen som har hatt Forsheda dempere som har sviktet, nye eller gamle? Det har ikke jeg hørt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Furu Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 selv-spleisa kvalitets tau med forsheda dempere, blir ikke bedre enn det Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.