Jump to content

Folk som ikke viser hensyn med farten

Knallipadden

Recommended Posts

Skulle egentlig overnatte i båten i kveld. Kjørte med snekken min i 2 timer til en øy som heter Buearøyna. Der har de tilrettelagt med flere bøyer for å ligge på svai, trebrygge og flytebrygge. Alt virket bra. Problemet er at samtlige båter som kjører gjennom det smale sundet ligger i høy hastighet. Det gjør at folk må løpe på land fra flytebryggen, og båtene som ligger fortøyd ruller og slår. Jeg la meg i bøyen for kvelden men måtte bare dra etter noen timer. Middagstallerken falt på golvet og ting flakset rundt i båten hver gang en stor båt passerte. Det går også en ferge gjennom sundet som lager store bølger. Burde ikke den også slå ned farten når den passerer? Andre med erfaring fra denne plassen? 

Screenshot_20190607-224456.png

Har lagt der et par ganger. 35 fots båt. Ligger godt når jeg har fortøyd som instruksen på kaien sier. To og to båter deler på en bøye i hekken, og baugen mot land. Sist jeg lå der var det en fersk båteier som valgte å legge seg langs kaien. Da røk det et halegatt ved første passering. Vi hjalp han med å få tau i bøyen, så var problemet løst. Ingen sakker ned der.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...