Jump to content

Dybde på båtplass....


Rormann

Recommended Posts

Har i dag en billig og bra båtplass for min 16 fots store skjærgårdsjeep, problemet er bare om dybden der holder for en eventuell ny båt.

Båten jeg lurer på har dybde under vann på 85 cm ( GP 700 ?), og målingene jeg har gjort under ekstrem fjære var på 115 cm ytterst ( ved motoren) og ca 90 cm ved baugen/ brygga ( båten skal ligge på svai).

Det er mudderbunn og finnes ikke stein eller fjell, men endel blåskjell på bunnen.

 

Er dette noe problem? Hvor mye klaring må man påregne. Målte også dybden ved flere snekker i området som hadde omtrent samme dybden.

 

Båtplassen er ellers svært skjermet for vind og vær.

Redigert av erikwand (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har i dag en billig og bra båtplass for min 16 fots store skjærgårdsjeep, problemet er bare om dybden der holder  for en eventuell ny båt. 

Båten jeg lurer på har dybde under vann på 85 cm ( GP 700  ?), og målingene jeg har gjort under ekstrem fjære var på  115 cm ytterst ( ved motoren) og ca 90 cm ved baugen/ brygga ( båten skal ligge på svai). 

Det er mudderbunn og finnes ikke stein eller fjell, men endel blåskjell på bunnen.

 

Er dette noe problem? Hvor mye klaring må man påregne.  Målte også dybden ved flere snekker i området som hadde omtrent samme dybden. 

 

Båtplassen er ellers svært skjermet for vind og vær.

Slik jeg tolker det har du da 30 cm klaring stemmer det? Synes det høres lite ut, for det går vel "slagskip" forbi som kan lage en del sjø ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...