Jump to content

VP TAMD30A, oljetrykksmåler er ustabil


Oliverkim

Recommended Posts

Hei ? har en VP TAMD30A som jeg har kjørt mye allerede i år. Da jeg var ute å kjørte sist var oljetrykk et på ca 4kilo ved kjøring og ca 2.5 på tomgang... Noe den alltid har vært siden jeg har eid den. 

 

Men når jeg skulle kjøre hjem igjen så var oljetrykket på 3 og hakket ned til 2 før den hakket seg ned til 1... Øke 0.5 fra tomgang til max turtall... Før jeg la båten til så hoppet de  fra 1 til 4 og ned til 3 så tilbake på 1 igjen... 

 

Jeg ryddet båten osv, så startet jeg den igjen og da hakket den seg opp til ca 4 igjen med turtall og hakket seg ned til 2 ved tomgang (normalt) etter 5 min sviving på tomgang, så var den tilbake igjen til å ikke ville over 2 uansett turtall... 

 

Det jeg mener med hakking er at nåla ikke beveger seg med flyt men hakkete. 

 

Noen idéer? 

 

Dårlig kontakt? 

 

På forhånd takk for tilbakemeldingene

Link to post
Share on other sites

nomen skrev for 3 timer siden:

Til info så er det 1/8" rørgjenger sensoren sitter i.

ikke helt,

 

sensor sitter i 3/8 " taper (27 / ") tenker jeg   (antar det er en 1/8" 27 NPT sak du har)

 

1/8 er mer å betrakte som amerikansk commodity name for røret/stålet, (om det hadde vært et rør)

 

V8 rules.

 

Link to post
Share on other sites

 1/8 npt er sikkert det helt korrekte, men drar du til f.eks. Hydroscand og ber om en ansats i 1/8 for å koble til et manometer midlertidig. Så får nok som passer, som de har i hylla, og som gjør jobben?

 

 

Det var iallefall slik i mitt tilfelle, da jeg gjorde dette i vinter.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

nomen skrev for 5 timer siden:

 1/8 npt er sikkert det helt korrekte, men drar du til f.eks. Hydroscand og ber om en ansats i 1/8 for å koble til et manometer midlertidig. Så får nok som passer, som de har i hylla, og som gjør jobben?

 

 

Det var iallefall slik i mitt tilfelle, da jeg gjorde dette i vinter.

jepp, vil tro det,

poenget mitt vare bare at hullet sensoren sitter i er 3/8", ikke 1/8

 

1/8 er et amerikansk omtrentelig handelsnavn på rør som man kan skru en 3/8 sensor inn i

høres merkelig ut? ja! tommer og rør ER merkelig

(finner bl a annet at 3/4" rør er større enn 1" rør, man må skille på faktiske dimensjoner og handels/commodity navn)

 

rør-gjenger etc er mye rør, men dette er nok et område som aldri blir metrisk

V8 rules.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...