Jump to content

Ny båt igjen.


880

Recommended Posts

Livet går sin gang, om du vil eller ikke:pray:

Båtlivet begynte før jeg kunne gå, druknet nesten på første tur, men ble tydeligvis ikke skremt.

Livet som sjømann og tilknytning til sjøen har fulgt meg hele livet, båter har kommet og gått, alle med blandede følelser på godt og vondt. Tanken ved hvert salg har vært å ta en pause, kanskje et par år.

Men dog lell, det ser ikke ut til at det går min vei. Solgte forrige båt etter mange kvaler og runder i tenkeboksen, når helsen svikter og jeg som eneste båtfører ikke kunne garantere for sikker håndtering og tilhørende sikkerhet for de som var med, ble denne solgt. Min bedre halvdel forstod til slutt at dette var veien å gå, men selv om det ble en del tårer når ny eier overtok båten var jeg meget fornøyd. Leverte båten til ny eier med stor glede, da jeg viste at han ville ta meget godt vare på denne. Båten ble overlevert i medio mai, i dag ble ny mindre båt kjøpt etter mye mas fra min bedre halvdel. Dette ble en handling gjort for å få fred i heimen. Men jeg kommer til å stå på kravet om at andre enn jeg skal håndtere båten, slik at denne kan benyttes og ikke minst vedlikeholdes uten min fysiske innsats.

 

livet går sin gang.....:lol: 

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Takker, livet går sin gang selv ved motbør. Det er bare å stå på og gjøre det beste ut av det. 

Håper på at jeg kan videreføre båtlivets gleder til neste generasjon. Nylig blitt bestefar så jeg føler en forpliktelse her.....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...