Jump to content

Skibsplast 685


MT.

Recommended Posts

Bilde

 

Nå lanseres en i mine øyne veldig interessant båt, nemlig etterfølgeren til Skibsplast 655. Det er nok både en markedstilpasning og en tilpasning mot den nye motorleverandøren som ligger bak. Fartseksemplet oppgis med Mercury Verado 225...

 

Skal man dømme etter salgstall på 655, vil det nok bli mange å se på sjøen kommende sesonger av denne også. En båt som hvertfall vil passe undertegnede som hånd i hanske, bare fritida returnerer og Baylinern finner ny eier til våren.

 

Og kanskje det blir en og annen 655 til salgs fremover også?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Nå lanseres en i mine øyne veldig interessant båt, nemlig etterfølgeren til Skibsplast 655. Det er nok både en markedstilpasning og en tilpasning mot den nye motorleverandøren som ligger bak.

Enig i at 685 er lekker... Men jeg tviler på at Skibsplast avslutter produksjonen av sin bestselger 655 sånn uten videre... 685 vil nok dekke et annet behov, nesten en klasse opp både i størrelse og komfort, og dermed blir antagelig prisen også betraktelig høyere enn 655.

 

Ser man på Skibsplasts hjemmesider, så står fortsatt 655 på nybåtprogrammet, og man bruker uttrykket at 685 er en oppfølger til 655, ikke en erstatter... :wink:

Link to post
Share on other sites

jeg tviler på at Skibsplast avslutter produksjonen av sin bestselger 655 sånn uten videre... 685 vil nok dekke et annet behov, nesten en klasse opp både i størrelse og komfort, og dermed blir antagelig prisen også betraktelig høyere enn 655.

Jeg er enig, ordvalget mitt falt muligens uheldig ut. Om noen 655-eiere mot formodning råkes av 3-fotsyka, er dette i allfall det naturlige valget.

 

Men at 685 ser ut til å være en himla flott båt, det er vi 100% enige om.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Spennende :flag:

 

Jeg har visst et års tid at de hadde noe på lur.

 

685'en er sikkert proppfull av praktiske løsninger, har jo eget toalettrom, stikkøye, 175cm ståhøyde i cabin, ny kjøkkenløsning m/gass, ny kalesjeløsning.

 

Håper bare den ikke blir for 'studd' og blir kalt stuttjukken :lol:

 

Ellers ser jeg at fartsområdet ved en 225 hester Verado er på 40 knop - kun et par knop mer enn jeg oppnår med 140 hk Suzuki på 655'en.

Det er jo mye mer tyngde i 685, 500 kg på den ene ekstra foten som den er lenger enn 655... Pluss at Veradoen veier over 100 kg mer enn lillebror Suzuki.

 

Jeg gleder meg til mer informasjon om nyskapningen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det er jo mye mer tyngde i 685, 500 kg på den ene ekstra foten som den er lenger enn 655... Pluss at Veradoen veier over 100 kg mer enn lillebror Suzuki.

<{POST_SNAPBACK}>

FLOTT båt, men vekten gjør nok dessverre denne båten, om ikke direkte uaktuell så i alle fall mye ugunstigere mht trailbarhet i forhold til 655.

 

Om vektene som er oppgitt her på 685+motor stemmer:

 

655 m/90 el. 115 el. 140 Hk Suzuki (som er lette!) ~ 1100 kg (tomme tanker og gjennomnittlig utstyrt.

685 m omtalte Verado opp mot 1700 kg : Med henger = over 2 tonn. Her må man altså både ha E i førerkortet og STOR bil (type Jeep etc)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kikket på den splitter nye Skibsplast 685 på messa, skikkelig fin båt. Men om man for de par hundre tusen spenn ekstra egentlig får så mye mer båt enn 655, er jeg ikke helt sikker på, men det er jo selvsagt opp til både behov, smak og lommebok...

 

Jeg snakket med en representant for Skibsplast, som kunne avkrefte at 685 skal avløse 655. Begge båtene skal produseres fremover. De har ingen planer om å slutte å produsere 655, det skulle da også mangle, en av markedet fineste og mest populære daycruisere! :cool:

Link to post
Share on other sites

Jeg snakket med en representant for Skibsplast, som kunne avkrefte at 685 skal avløse 655. Begge båtene skal produseres fremover. De har ingen planer om å slutte å produsere 655, det skulle da også mangle, en av markedet fineste og mest populære daycruisere!  :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Tiltredes! :cool:

 

Og så er det noe med å ha en modell som fremdeles produseres - den er liksom litt nyere da :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...